  • 91. Data: 2023-09-30 07:00:18
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W dniu 29.09.2023 o 18:00, J.F pisze:
    >> Jest list gończy, ale poufny.
    > https://www.facebook.com/photo/?fbid=650134397185656
    &set=pcb.650134577185638

    Dane ofiar to powinny się tam znaleźć czy ktoś dał po raz kolejny dupy w
    tej sprawie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2023-09-30 08:19:00
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 30.09.2023 o 06:44, Shrek pisze:

    > Będą tak samo szukać jak szukali mojego moto - jak mieli szukać jak nie
    > wiedzieli gdzie jest. Największe jaja to będą jak go wykop znów
    > wystalkuje;)

    No właśnie, a w sprawie moto jest jakiś ciąg dalszy? Udało się nie
    wykryć sprawców, czy jeszcze nad tym pracują?

    PD

  • 93. Data: 2023-09-30 08:26:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2023 o 08:19, PD pisze:

    > No właśnie, a w sprawie moto jest jakiś ciąg dalszy? Udało się nie
    > wykryć sprawców, czy jeszcze nad tym pracują?

    Nie wiem czy udało się postawić zarzuty, ale nockę spędzili w piwnicach
    kulsonariatu i pisemka od proka dostali. Jak już się znalazł moto i
    busiarz, to był sukces na dwa komisatiaty i okazało się że obiektywne
    trudności w ustaleniu tożsamości codziennych bywalców murka ustąpiły;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2023-09-30 12:51:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z tego linku co JF wkleił, wygląda, że rodzina to potwierdza. Pewnie
    > kazali mu się stawić i rodzina powiedziała, że nie może bo wyjechał.
    Czyli rodzina powiedziała, ze wyjechał, a nie że wyjechał. To nie są
    synonimy :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 95. Data: 2023-09-30 12:56:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > zarzuty spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym poinformował w
    > Łodzi prokurator generalny, minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro. W
    > czwartek prokuratura poinformowała, że wydała postanowienie o zarzutach.
    > Okazuje się, że mu ich do teraz nie ogłosiła. Sebastian M., według
    > nieoficjalnych informacji ,,Rzeczpospolitej" ma przebywać w Niemczech - o
    > czym świadczą dane z logowania się jego telefonu. - Ma również nieważny
    > od 2016 r. paszport, więc nie może wyjechać poza Schengen. Dlatego ENA
    > (Europejski Nakaz Aresztowania - przyp. aut.) został wydany na Europę -

    Niemcy bez wyroku sądu nie gromadzą danych o logowaniach telefonów, jak
    polscy operatorzy, toteż "informator" jest "taki sobie". Co najwyżej
    może być tak, ze jego telefon loguje się do niemieckiej sieci
    telekomunikacyjnej. Czy on tam jest? No to już osobna sprawa, bo
    wrzucenie starego telefonu ze swoją kartą SIM do obcej ciężarówki
    jadącej do przykładowo Wielkiej Brytanii, to nie jest jakaś
    skomplikowana akcja. Z obcej sieci nie mamy nawet IMEI, więc on może
    nadal korzystać ze swojego telefonu w Polsce, tylko z inną kartą SIM. Za
    dużo "informatorów", a za mało wiedzy u dziennikarzy, którzy na siłę
    próbują "błysnąć".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 96. Data: 2023-09-30 12:58:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2023 o 06:39, Shrek pisze:

    > Na tym polega zakład, że się ryzykuje. Inaczej nie ma zabawy. Zresztą
    > wiele nie ryzykujesz zakładając się o godność policjanta:P

    Tylko, co Ty możesz na szali postawić? Godność anonimowego Shreka?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 97. Data: 2023-09-30 14:01:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko, co Ty możesz na szali postawić? Godność anonimowego Shreka?

    Niech będzie... Zakład że wyjechał (co nie znaczy że nie wróci)?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2023-09-30 14:43:33
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Tylko, co Ty możesz na szali postawić? Godność anonimowego Shreka?

    Pogodzę Was. Przegrany ma wpłacić 100 na Rydzyka. Wystarczająco
    poniżające dla przeciwnika? ;)

    PD

  • 99. Data: 2023-09-30 14:55:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2023 o 14:01, Shrek pisze:

    > Niech będzie... Zakład że wyjechał (co nie znaczy że nie wróci)?

    Nie mam zielonego pojęcia, czy wyjechał. Ty zresztą też -
    prawdopodobnie. Żaden z nas nie ma technicznej możliwości udowodnienia,
    czy wyjechał, czy nie.

    Opierasz się na bzdurach pisanych przez dziennikarzy, który liczą na to,
    ze ktoś, kto wie po prostu ich sprostuje. Bo dziennikarze nie
    odpowiadają za wypisywane przez siebie farmazony. Napiszą, że to od
    "tajnego informatora" i zasłonią się tajemnicą dziennikarską. I jakim
    argumentem mógłbym zripostować? Innymi bzdurami pisanymi przez ludzi
    podobnego pokroju? Co za problem podpuścić jakiego dziennikarza, że
    wiem, że ukrywa się na Mazurach, a potem wygrać ten zakład pokazując, ze
    Felek napisał, że jest na Mazurach, tylko tajny agent nie powiedział,
    gdzie rozbił namiot?

    Ponieważ z listu gończego wynika, że gość się urodził w Bonn, to należy
    sądzić, że ma również Niemieckie obywatelstwo. Pomysł z wyjazdem do
    Niemiec może być bardzo sensowny. Niemcy nie wydadzą go Polsce, tylko
    trzeba będzie tam wysłać materiały. Tu już nagonka dziennikarska,
    tupanie przez polityków i Shreków czy przedwyborcze popisywanie się
    przez polityków skutecznością nie będzie miało znaczenia. Ocenią
    materiał dowodowy i bezstronnie go skażą albo uniewinnią. I pewnie stąd
    "jasnowidztwo", że tam pojechał, bo to dość mądre byłoby z jego strony.

    Drugim pomysłem, to wykorzystanie "żelaznego listu". Żelazny list to
    instytucja prawa karnego, która polega na udzieleniu podejrzanemu lub
    oskarżonemu przebywającemu poza granicami Polski, który zdecyduje się
    wrócić do kraju, gwarancji odpowiadania w toczącym się postępowaniu
    karnym z tzw. wolnej stopy. List żelazny wydaje się na wniosek
    podejrzanego lub oskarżonego, po uprzednim wysłuchaniu prokuratora.
    Wniosek powinien zawierać dane osobowe wnioskodawcy, informacje o
    zarzuconym mu przestępstwie oraz o miejscu jego pobytu.

    Instytucja listu żelaznego ma na celu zapewnienie podejrzanemu lub
    oskarżonemu, który przebywa poza granicami Polski, możliwości
    uczestniczenia w postępowaniu karnym z zachowaniem jego wolności
    osobistej. Jest to rozwiązanie alternatywne wobec tymczasowego
    aresztowania, które jest środkiem zapobiegawczym mającym na celu
    zabezpieczenie prawidłowego toku postępowania karnego. Żelazny list jest
    instytucją znaną od wieków. Po raz pierwszy został zastosowany w Polsce
    w średniowieczu. Współcześnie jest on regulowany przez art. 276 kpk.

    Co za problem wskazać, że jest w Niemczech i złożyć wniosek o list
    żelazny? Teraz oczywiście wszyscy "tupią nóżkami" i żądają dla niego
    aresztu. Ale mało kiedy kierujący, który pierwszy raz w życiu spowodował
    poprzez najechanie na inny pojazd, ale był trzeźwy, wypadek śmiertelny
    dostaje bezwarunkową karę pozbawienia wolności. Całkiem realny - jeśli
    nawet faktycznie zostanie uznany sprawcą - jest wyrok w zawieszeniu,
    grzywna i zakaz prowadzenia pojazdów.

    Nie wiem, czy w opisywanych tu warunkach nagonki w Polsce by coś takiego
    przeszło. Zaraz będą zarzuty, ze dostał taki wyrok, bo jest synem brata
    kogoś. Ale to akurat jest mało merytoryczne argumenty. Dlatego też
    dążenie do procesu w Niemczech może być dobrym pomysłem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 100. Data: 2023-09-30 15:08:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2023 o 14:43, PD pisze:
    > Pogodzę Was. Przegrany ma wpłacić 100 na Rydzyka. Wystarczająco
    > poniżające dla przeciwnika? ?

    Chłopie! On nie chciał podać anonimowego emailach (choćby chwilowego)
    bym mu wysłał poza USENET informację, a liczysz na to, że 100 zł wpłaci
    z własnego rachunku?

    --
    (~) Robert Tomasik