  • 221. Data: 2023-10-03 16:07:14
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 22:15:14 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > uzasadnionych wypadkach termin ten może być krótszy, jednakże nie może
    > być krótszy niż 2 dni. Przepis art. 170 § 1 k.p.k. ma na celu
    > zapewnienie podejrzanemu odpowiedniego czasu na przygotowanie się do
    > przesłuchania. Podejrzany ma prawo zapoznać się z materiałami
    > postępowania, które mogą mieć wpływ na treść jego wyjaśnień. Ma także
    > prawo skonsultować się z obrońcą lub innym pełnomocnikiem.
    >
    > No to, jeślim wezwanie mu doręczono, to by stwierdzić 29 września, że
    > sie nie stawił powinno zostać wysłane w okolicach 5 września :-)

    Moze chyba dzielnicowy donieść, nie trzeba pocztą ...

    J.

  • 222. Data: 2023-10-03 16:21:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 20:25:59 +0200, Shrek wrote:

    > Zwróć uwagę, że na początek wcale się nie składa wniosku o areszt a
    > istnieje jeszcze instytucja zatrzymania (do tego nie trzeba nawet zarzutów).

    Ale trzeba uzasadnione podejrzenie.
    I masz 48 godzin na postawienie zarzutów, albo zwolnienie.
    Biegli nie zdązą w 48h, wiec bedziesz oskarzony o nieuzasadnione
    zatrzymanie :-)

    Albo dalej - bedzie kolizja, i trafisz do celi na 48h.
    "My nie wiemy kto tu w kogo wjechal, komendant kazal wszystkich
    zatrzymywać" :-)

    Dawniej była jedna sprawa - postawienie zarzutów pozwalało zdjac
    odciski palców, sfotografować, zabrac paszport, nakazywało stawiac sie
    na wezwania, meldowac o wyjazdach - bez tego wolny czlowiek, moze
    sobie wyjechac na wakacje, albo do pracy za granicą.

    J.

  • 223. Data: 2023-10-03 16:25:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 20:19:58 +0200, Shrek wrote:

    > Podawałem cytat. Jeśli liczba samochodów biorących udział jest
    > "szczegółem" to tak - bez szczegółów.

    > No i - brały udział w wypadku czy nie?

    Moze np trzeci zahamował na widok kii, skutecznie, ale czwarty mu
    wjechal w bagaznik :-)

    Ale jak mówie - krótka notka.

    J.

  • 224. Data: 2023-10-03 16:33:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Oct 2023 12:03:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie jest. Ale jest coś takiego, jak Polski kodeks honorowy.

    Boziewicza?
    On chyba juz w chwili publikacji (miedzy wojnami) byl, jakby to ując
    ... bezprawny ?

    J.

  • 225. Data: 2023-10-03 16:55:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Sep 2023 20:04:21 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > https://www.facebook.com/photo/?fbid=650134397185656
    &set=pcb.650134577185638

    Wow, szybko poszło.
    29.09 prokurator napisał, 29.09 komenda otrzymała i opublikowała, 29
    Ziobro na konferencji o tym powiedzial.

    Cyfryzacja :-)

    J.

  • 226. Data: 2023-10-03 17:36:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 15:07, J.F pisze:

    > A nie, inna grupa, samochody, był taki, w watku "beczka pełna mułu".
    > W ogłoszeniu "przebieg udokumentowany 300tys", a naprawde 330 tys.
    > "no o co chodzi - udokumentowany 300 tys, na tyle są dokumenty".

    No mniej więcej tak jak policja - w wypadku uczestniczyły dwa, ale tylko
    jeden udokumentowany notatką policyjną:P

    > No to miałes, ze w innym wypadku uczestniczył pieszy i policja bardzo
    > chce z nim porozmawiac :-)

    Jeśli policja uznała że pieszy uczestniczył w tamtym wypadku, to widzę
    tu parę niedociągnięć w stwierdzeniu że bemka z której wyrwało koło w
    wypadku nie uczestniczyła...

    Takiej argumentacji się spodziewam:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 227. Data: 2023-10-03 17:38:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 16:21, J.F pisze:

    > Ale trzeba uzasadnione podejrzenie.
    > I masz 48 godzin na postawienie zarzutów, albo zwolnienie.
    > Biegli nie zdązą w 48h, wiec bedziesz oskarzony o nieuzasadnione
    > zatrzymanie :-)

    E tam - krystian z sokratesa poszedł na dołek od razu i jeszcze nie
    wyszedł. Widać nie warto być biednym:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 228. Data: 2023-10-03 17:41:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 12:37, J.F pisze:

    > A to wtedy były dwa wypadki :-)
    > Byc moze powiązane ...

    Mooooocno naciągane:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 229. Data: 2023-10-03 17:45:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 12:36, J.F pisze:

    > Na pewno troche sie propaguje, ale czy az tyle?
    > Rzekomo polski paszport ma nieważny, wiec musialby wyleciec na
    > niemiecki. A niemieckiego Ziobro nie zgłosił :-)
    > Kolejna sprawa - żeby Niemcy zatrzymali, to musiał Ziobro ENA zrobić.
    > A kiedy zrobił?
    > No i jeszcze szybka sciezka - wyjechac do Anglii. a stamtąd dalej.

    Albo do albanii na dowód i tam mógł zostać Juanem Pablo Fernandezem
    Maria FC Barcelona Januszem Sergio Vasiliim Szewczenko - rosyjskim
    imigrantem z Rumuni.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 230. Data: 2023-10-03 17:45:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 16:25, J.F pisze:

    > Ale jak mówie - krótka notka.

    Nawet w krótkich podaje się ilość pojazdów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!