  • 1. Data: 2005-01-28 10:08:35
    Temat: 10-dniowy okres zwrotu towaru.
    Od: "gawdzik" <g...@l...edu.pl>

    Cześć,
    słyszałem gdzieś, że kupując sprzęt przez internet przysługuje nam 10-dniowy
    termin na wypróbowanie towaru. W ciągu tych 10 dni mogę zwrócić zakupiony
    artykuł do sklepu jeśli nie spełnia moich oczekiwań. Czy to prawda? A jeśli
    tak to czy sprzedający musi w każdym wypadku przyjąć zwracany przeze mnie
    towar czy są jakieś odstępstwa od tej reguły? Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

    Pozdrawiam:
    Marcel

  • 2. Data: 2005-01-28 10:15:13
    Temat: Re: 10-dniowy okres zwrotu towaru.
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    gawdzik wrote:
> [...]
    > oczekiwań. Czy to prawda? A jeśli tak to czy sprzedający musi w
    > każdym wypadku przyjąć zwracany przeze mnie towar czy są jakieś

    Jezeli kupujesz od sklepu to tak. W przypadku Allegro takie cos nie ma
    miejsca. Ponadto niektore typy towarow sa wylaczone, tzn nie mozna ich
    zwrocic (filmy, plyty z muzyka itp.).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-01-28 10:27:24
    Od: "gawdzik" <g...@l...edu.pl>

    Cześć,
    dzięki za odpowiedź. Czy znasz może podstawę prawną takiego przepisu? Możesz
    podać jakiś konkretny kodeks, artykuł?

    Pozdrawiam:
    Marcel

  • 4. Data: 2005-01-28 10:51:42
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał(a)
    w news'ie: news:ctd3bg$opu$1@news.onet.pl

    > Jezeli kupujesz od sklepu to tak. W przypadku Allegro takie cos nie ma
    > miejsca. Ponadto niektore typy towarow sa wylaczone, tzn nie mozna ich
    > zwrocic (filmy, plyty z muzyka itp.).

    OK!, jeśli licytuję od np. 1 PLN to jest to "normalna"
    licytacja, a co jest gdy towar jest *sprzedawany*
    za stałą cenę - "Kup teraz"?. Można to chyba
    porównać do sprzedaży poza siedzibą firmy?.
    (przez pośrednika - Allegro)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "(...) Samochód przede mną potrącił przechodnia,

  • 5. Data: 2005-01-28 11:54:50
    Od: Acid <v...@g...pl>

    kam napisał(a):

    > pytanie czy sprzedający jest przedsiębiorcą
    >
    > KG

    Jest takich całkiem sporo.

    --
    Pozdr.
    Acid

  • 6. Data: 2005-01-28 11:55:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

  • 7. Data: 2005-01-28 11:56:03
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    gawdzik napisał(a):
    > dzięki za odpowiedź. Czy znasz może podstawę prawną takiego przepisu? Możesz
    > podać jakiś konkretny kodeks, artykuł?

    ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

    KG

  • 8. Data: 2005-01-28 13:59:08
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Andrzej_K wrote:

> [...]
    > licytacja, a co jest gdy towar jest *sprzedawany*
    > za stałą cenę - "Kup teraz"?. Można to chyba
    > porównać do sprzedaży poza siedzibą firmy?.

    Zalezy od interpretacji slowa "licytacja". Zalezy takze, jak juz ktos pisal,
    czy sprzedajacy jest przedsiebiorca czy nie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-01-28 15:18:11
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał(a)
    w news'ie: news:ctd906$f48$1@news.onet.pl

    > pytanie czy sprzedający jest przedsiębiorcą

    W większości prowadzą jakąś tam działalność
    gospodarczą lub posiadają "normalne" sklepy,
    a Allegro traktują jako dodatkowy punkt
    sprzedaży właśnie za "Kup teraz". Jest to stała
    , jak w sklepie, cena i nie jest licytowana.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Źli ludzie lgną do siebie jak zgnite rodzynki.

  • 10. Data: 2005-01-28 18:35:22
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Andrzej_K napisał(a):

> [...]
    > licytacja, a co jest gdy towar jest *sprzedawany*
    > za stałą cenę - "Kup teraz"?. Można to chyba
    > porównać do sprzedaży poza siedzibą firmy?.

    Nie można. Jest to aukcja internetowa i przepis jej nie dotyczy

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*