  • 21. Data: 2005-01-29 09:22:54
    Temat: Re: 10-dniowy okres zwrotu towaru.
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    jagusia wrote:

    > Podaj mi tresc ustawy ktora mowi, ze zakup poprzez "kup teraz" to
    > publiczna sprzedaż, w której nabywcą danej rzeczy zostaje ten, kto
    > ofiaruje najwyższą sumę (czyt. aukcja, licytacja)
    > tylko dlatego, że portal to allegro i w uznaniu tworcow portalu =
    > aukcja internetowa?

    Wszystko zalezy od INTERPRETACJI. Wg mnie towaru zwrocic nie mozna. W razie
    watpliwosci zawsze pozostaje sad.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 22. Data: 2005-01-29 20:10:27
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    jagusia napisał(a):

    > Podaj mi tresc ustawy ktora mowi, ze zakup poprzez "kup teraz" to publiczna
    > sprzedaż, w której nabywcą danej rzeczy zostaje ten, kto ofiaruje najwyższą
    > sumę (czyt. aukcja, licytacja)

    Ciekawie piszesz :)

    A co powiesz na aukcję internetową bez ceny minimalnej z opcją kup teraz?
    :)))

    Podpada pod ustawę czy nie podpada? Jest to aukcja czy nie jest? Jeśli ktoś
    kupi w opcji "kup teraz" to podlega pod ustawę a jak ktoś kupi w licytacji
    to nie podpada? Ciekawe :)))

    > tylko dlatego, że portal to allegro i w uznaniu tworcow portalu = aukcja
    > internetowa?

    Allegro to Aukcje Internetowe a nie sklep internetowy, w którym coś można
    sobie kupić

    Rozumiesz róźnicę czy nie bardzo?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 23. Data: 2005-01-29 20:13:08
    Od: "jagusia" <j...@k...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > Rozumiesz róźnicę czy nie bardzo?

    oczywiscie masz racje.

  • 24. Data: 2005-01-29 21:10:35
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Markus Sprungk napisał(a):
    > Allegro to Aukcje Internetowe a nie sklep internetowy, w którym coś można
    > sobie kupić

    W żadnym miejscu ustawy nie znajdziesz przepisu, że stosuje się ją
    (tylko) do sklepów internetowych. Jeśli tylko następuje sprzedaż
    przedsiębiorca - konsument i do zawarcie umowy nie dochodzi w drodze
    licytacji, to ustawa ma zastosowanie (pomijając inne wyłączenia). "Kup
    teraz" nie jest licytacją, a przyjęciem złożonej oferty.

    KG

  • 25. Data: 2005-01-29 21:37:39
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    kam napisał(a):

> [...]
    > licytacji, to ustawa ma zastosowanie (pomijając inne wyłączenia). "Kup
    > teraz" nie jest licytacją, a przyjęciem złożonej oferty.

    Zatem niech rozstrzygnie to Sąd ;)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 26. Data: 2005-02-03 04:38:19
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    > "Kup teraz" nie jest licytacją, a przyjęciem złożonej oferty.

    Cytat przy kupowaniu z opcja "Kup Teraz":

    "Licytowanie to dobra zabawa - jednak złożenie oferty oznacza zawarcie
    prawnie wiążącej umowy i zobowiązanie do zakupu wygranego towaru"

    shi

  • 27. Data: 2005-02-06 17:22:32
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sat, 29 Jan 2005 08:22:35 +0100, w
    <135bfdl24463h$.gq2epy446xik.dlg@40tude.net>, Markus Sprungk <z...@c...cy>
    napisał(-a):

    > A tutaj jest tzw. "sprzedaż komisowa" w ramach aukcji internetowej

    Haha. Kto jest komisantem, a kto komitentem?