  • 11. Data: 2005-01-28 19:27:38
    Temat: Re: 10-dniowy okres zwrotu towaru.
    Od: "jagusia" <j...@k...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > Nie można. Jest to aukcja internetowa i przepis jej nie dotyczy

    http://www.radio.com.pl/czat/trans.asp?chatID=115

    pierwsze pytanie

  • 12. Data: 2005-01-28 19:44:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    jagusia napisał(a):
    > http://www.radio.com.pl/czat/trans.asp?chatID=115
    > pierwsze pytanie

    a sąd rozstrzygnie :)

    KG

  • 13. Data: 2005-01-28 19:59:57
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    jagusia napisał(a):

    > http://www.radio.com.pl/czat/trans.asp?chatID=115
    >
    > pierwsze pytanie

    Bzdury gościu opowiada. Zarówno "kup teraz" jak i licytacja to ciągle to
    samo a mianowicie Aukcja Internetowa. Opcja "kup teraz" to składnik aukcji
    a nie odrębny temat

    Powinni go zwolnić za wygadywanie bzdur w Radio i wprowadzanie w błąd :>

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=31

    i czytamy:

    Na początek jednak należy zdać sobie sprawę, że ustawa ta nie dotyczy:
    inwestycji kapitałowych, ubezpieczeń, czynności bankowych, sprzedaży z
    licytacji, czyli aukcji internetowych, a także nieruchomości z wyjątkiem
    najmu.

    Widzisz gdzieś w ustawie wyłączenie jakiejś opcji "kup teraz"?

    BTW. W mojej miejscowości jeden z pracowników Inspekcji Handlowej twierdził
    w rozmowie ze mną, że konsument może zwrócić zakupiony towar do 7 dni :>

    Poprosiłem by się nie ośmieszał

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 14. Data: 2005-01-29 07:09:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Markus Sprungk napisał(a):
    > Bzdury gościu opowiada. Zarówno "kup teraz" jak i licytacja to ciągle to
    > samo a mianowicie Aukcja Internetowa. Opcja "kup teraz" to składnik aukcji
    > a nie odrębny temat

    Niektórzy mają inne zdanie. Istotą licytacji jest to, że zakupu dokonuje
    oferujący najwyższą cenę. A tu?

    KG

  • 15. Data: 2005-01-29 07:22:35
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    kam napisał(a):

    > Niektórzy mają inne zdanie.

    Tu nie chodzi o zdanie a o przepis, który wyraźnie precyzuje co wolno a co
    nie

    >Istotą licytacji jest to, że zakupu dokonuje
    > oferujący najwyższą cenę. A tu?

    A tutaj jest tzw. "sprzedaż komisowa" w ramach aukcji internetowej

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 16. Data: 2005-01-29 07:31:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Markus Sprungk napisał(a):
    > Tu nie chodzi o zdanie a o przepis, który wyraźnie precyzuje co wolno a co
    > nie

    Tak, tyle że nie dotyczy tej sytuacji, bo nie jest to licytacja.

    > A tutaj jest tzw. "sprzedaż komisowa" w ramach aukcji internetowej

    Co?

    KG

  • 17. Data: 2005-01-29 07:58:46
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    kam napisał(a):

    > Tak, tyle że nie dotyczy tej sytuacji, bo nie jest to licytacja.

    Bzdury opowiadasz. Pomoc Allegro i poszukaj sobie " Jakie są formaty
    sprzedaży (rodzaje aukcji) i czym się różnią?"

    > Co?

    Pstro

    Masz więcej takich pytań?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 18. Data: 2005-01-29 08:10:06
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Markus Sprungk napisał(a):
    > Bzdury opowiadasz. Pomoc Allegro i poszukaj sobie " Jakie są formaty
    > sprzedaży (rodzaje aukcji) i czym się różnią?"

    Jesli już Allegro stanowi prawo, to poczytaj je uważniej. Może
    dostrzeżesz, ze jest tam odróżnienie między aukcją, a licytacją. Po czym
    sięgnij do ustawy i sprawdź, co dokładnie jest w wyłączeniach.

    > Masz więcej takich pytań?

    Do Ciebie nie.

    KG

  • 19. Data: 2005-01-29 08:17:17
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    kam napisał(a):

    > Jesli już Allegro stanowi prawo, to poczytaj je uważniej. Może
    > dostrzeżesz, ze jest tam odróżnienie między aukcją, a licytacją. Po czym
    > sięgnij do ustawy i sprawdź, co dokładnie jest w wyłączeniach.

    Podaj treść ustawy, która według Ciebie dopuszcza 10-dniowy okres zwrotu
    dla aukcji internetowych z opcją "kup teraz". Czekam

    > Do Ciebie nie.

    Świetnie

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 20. Data: 2005-01-29 08:32:02
    Od: "jagusia" <j...@k...pl>

    > Podaj treść ustawy, która według Ciebie dopuszcza 10-dniowy okres zwrotu
    > dla aukcji internetowych z opcją "kup teraz". Czekam

    Podaj mi tresc ustawy ktora mowi, ze zakup poprzez "kup teraz" to publiczna
    sprzedaż, w której nabywcą danej rzeczy zostaje ten, kto ofiaruje najwyższą
    sumę (czyt. aukcja, licytacja)
    tylko dlatego, że portal to allegro i w uznaniu tworcow portalu = aukcja
    internetowa?

    znawcy prawa.