  • 1. Data: 2005-01-28 07:24:56
    Temat: Kiedy nalezy sie znizka OC ??
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam spory problem. Posiadam ubezpieczenia pakietowe (AC+OC+NW) na swoj
    samochod. Mam go od roku. Mialem mala stluczke (chce skorzystac z AC) i
    zadaja odemnie przedstawienia dokumentow od poprzedniego ubezpieczyciela w
    celu ustalenia czy wpisane znizki sa prawdziwe. Okazuje sie, ze na polisie
    mam wpisane 12 lat znizek OC (czyli chyba 50 czy 60 %). Agent wzial ta dana
    przepisujac ja zywcem z lat posiadania prawa jazdy mowiac, ze to nie ma
    znaczenia. Ale teraz mowia, ze to nie to samo. Moj blad, ze sie pod tym
    podpisalem nie robiac jakiejs adnotacji. I mimo, ze to znizka na OC a ja
    chce skorzystac z AC to mowia, ze to nie ma znaczenia i mam ja nielegalnie
    policzona. No i pytanie :
    - jakie dokumenty ewentualnie musze posiadac, abym mial zaliczona ta znizke
    OC ? Musialem byc wpisany jako osoba na jakiejs poprzedniej polisie (teraz
    mi tak mowia) ? Czy musialem uzytkowac czyjs pojazd bezkolizyjnie (tak
    wcisnal mi agent) ?

    Fantom
    ps. Posiadam prawo jazdy od 12 lat i uzywam go na codzien,. Do tej pory
    jezdzilem samochodami zapisanymi na rodzicow. Nie mailem nigdy zadnego
    korzystania z OC.
    fut :pl.misc.samochody

  • 2. Data: 2005-01-28 08:38:09
    Temat: Re: Kiedy nalezy sie znizka OC ??
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Pakietowe - na nowe auto?
    > Pakiety mają zniżki niezależnie od "historii" ubezpieczeniowej kierowcy.
    > Nawet tak jak Ty - pierwszy raz ubezpieczając auto
    > dostajesz pakiet z całym dobrodziejstwem inwentarza.

    To byl pakiet. dostalem go rok temu. Po roku druga polisa (tez pakiet) i
    kilka dni pozniej stluczka.

    > Opisz jak było w poważnym pisemku do Ubezpieczalni
    > i pytaj o termin wypełnienia przez nich
    > obowiązków wynikających z zawartego Ubezpieczenia.

    Pod wzgeldem terminow itp sa perfekcyjni. Wszytsko odbywa sie szybciutko.

    > Jeżeli to nie jest pakiet to możesz się ewentualnie zgodzić
    > na uzupełnienie składki do wysokości należnej
    > od kierowcy "bez zniżek",
    > z zachowaniem prawa do otrzymania odszkodowania.

    No oni mi kaza chyba (tak przeczytalem w umowie) doplacic roznice (ta
    znizke) a oni i tak kasy mi oddadza tylko polowe (bo mialem 50% zniezek)

    Fantom

  • 3. Data: 2005-01-28 08:38:19
    Od: Marek mszyma Szymański <no.spam.mszyma@nos_pam.gazeta.pl>

    Witam,

    Użytkownik "Fantom" <...poczta.onet.pl> napisał
> [...]
    > znaczenia. Ale teraz mowia, ze to nie to samo. Moj blad, ze sie pod tym
    > podpisalem nie robiac jakiejs adnotacji.
    Ale to by oznaczało nie "pakiet"
    tylko ubezpieczenie na warunkach "normalnych"
    ze zniżkami ustalonymi na podstawie "wywiadu środowiskowego".
    I jeśli jest gdzieś klauzula o podawaniu nieprawdziwych danych
    to będą to egzekwować...
    Pytania retoryczne:
    Był ktoś przy rozmowie z Agentem?
    Potwierdzi Twoją wersję?
[...]

    Ale najpierw - przekonaj ich, że Agent chcąc pozyskać
    (atrakcyjną ceną) klienta - wpuścił Cię w maliny
    swoją interpretacją tych 12 lat.
    Parę % szans na pozytywne rozwiązanie masz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek mszyma Szymański, Gdynia

  • 4. Data: 2005-01-28 09:03:56
    Od: "T." <c...@w...pl>

    Fantom wrote:
    > No oni mi kaza chyba (tak przeczytalem w umowie) doplacic roznice (ta
    > znizke) a oni i tak kasy mi oddadza tylko polowe (bo mialem 50%
    > zniezek)
    ????????????

    T.

  • 5. Data: 2005-01-28 12:40:36
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > ????????????

    No dostalem 50% znizki, wiec najpierw musze doplacic skladke tak jakbym nie
    mial tych 50 %.
    Potem np szkoda wynosila 1000 zl to oni i tak pomniejsza mi to o te
    'oszukane' 50% i oddadza mi tylko 500 zl. A drugie 500 zl musze sam wylozyc

    Fantom

  • 6. Data: 2005-01-28 17:15:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    W wypadku ubezpieczenia pakietowego nie stosuje się zniżek z tego co wiem.
    Stąd dziwne jest to co piszesz. Jeśli płaciłeś w pakiecie, to długotrwałość
    bezkolizyjnej jazdy wcześniej nie ma znaczenia i nie mogą się czepiać
    wadliwości tej informacji we wniosku ubezpieczeniowym.

    Natomiast jeśli jednak u Twojego ubezpieczyciela w pakiecie uwzględniali to,
    to niestety zasłanianie się wprowadzeniem w błąd przez agenta wobec braku
    racjonalnych tego dowodów nie na wiele się zda.

  • 7. Data: 2005-01-28 19:18:34
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Fri, 28 Jan 2005 18:15:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > to niestety zasłanianie się wprowadzeniem w błąd przez agenta wobec braku
    > racjonalnych tego dowodów nie na wiele się zda.

    Chyba coś pomieszałeś i sporo."Pakiet Ubezpieczenia Komunikacyjnego
    OC/AC/NW " to ubezpieczenie ze zniżką/jest tańsze od ubezpieczenia
    "odzielnego"/ a ponadto stosuje się do samochodów o "określonym wieku".W
    pakiecie stosuje się wszystkie należne zniżaki i obniża ogólna sumę
    ołaty.Za Pakiet płaci sie za cały rok z góry i nie dzieli na
    części.Dywagacje pytającego są delikatnie mówiąc tylko dywagacjami.Firmy
    ubezpieczeniowe mają przecież rejestr ubezpieczonych i wszystko tam można
    sprawdzić.Każda korporacja ubezpieczeniowa ma swoje warunki ubezpieczenia
    ,które w określonym zakresie mogą być różne ale nie mogą byc sprzeczne z
    ustawą
    JanuszHr

  • 8. Data: 2005-01-28 20:06:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał w wiadomości

    > W pakiecie stosuje się wszystkie należne zniżaki i obniża ogólna sumę
    > opłaty.

    W PZU przy pakiecie nie uwzględnia się już żadnych zniżek. Jak u innych, to
    nie wiem.