  • 1. Data: 2005-01-28 08:40:55
    Temat: Czy moge odebrac samochod bez zaplaty za robote ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam problem z ubezpieczalnia (kilka watkow nizej). No i warsztat juz zrobil
    mi samochodzik, dostal odemnie na papierze cesje praw (naprawa bezgotowkowa
    z AC). Ale ubezpieczalnia kasy mu jeszcze nie dala oczywiscie. Czy moge
    odebrac samochod nie placac nic ? Czy musze czekac az calosc kwoty zostanie
    uregulowana (przeze mnie lub ubezpieczalnie) ?

    Fantom
    ps. Bo gdzies kiedys slyszalem, ze musza mi i tak wydac ten samochod bo jest
    moja wlasnoscia itp. a ja nie zamierzam czekac 3 lat na zakonczenie
    ewentualnych sporow sadowych. Nie mam tez do wylozenia kilku tysiecy zl za
    naprawe.
    fut : prawo

  • 2. Data: 2005-01-28 11:04:07
    Od: "karrool" <t...@w...pl>

> [...]
    > moja wlasnoscia itp. a ja nie zamierzam czekac 3 lat na zakonczenie
    > ewentualnych sporow sadowych. Nie mam tez do wylozenia kilku tysiecy zl za

    ponieważ ty nie masz pieniędzy to kto inny musi zapłacic za ciebie ?
    ponieważ ty nie masz czasu czekać to kto inny musi zaczekać a kasę wyłożyć z
    góry ?
    a kim ty jesteś żeby ci takie prezenty robić ?
    ew. ile chcesz za to zapłacić ?
    bo obcym to za darmo sie nie robi.
    zus i skarbowy nie zaczeka trzeba płacic od razu
    i nie interesuje ich że klient pusty w ryj.

  • 3. Data: 2005-01-28 11:11:02
    Od: "plitkin" <p...@i...pl>

    A nie prosciej zapytac w Warsztacie?

  • 4. Data: 2005-01-28 12:39:23
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > bo obcym to za darmo sie nie robi.
    > zus i skarbowy nie zaczeka trzeba płacic od razu
    > i nie interesuje ich że klient pusty w ryj.

    Wszytsko niby tak, ale .... zostaje zawsze te 'ale'. Warsztat ma podpisana
    przezmnie cesje umowy AC na nich. I tam tez jest napsiane, ze w razie
    nieplacenia przez ubezpieczyciela na mnie to przechodzi. Zabezpieczenie wiec
    teoretycznie maja.
    A pytalem sie dlatego, ze o podobnym przypadku slyszalem tylko teraz tego
    znalezc nie moge :(

    Fantom

  • 5. Data: 2005-01-28 12:43:34
    Od: "rafalw" <B...@i...SPAMU.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moja wlasnoscia itp. a ja nie zamierzam czekac 3 lat na zakonczenie
    > ewentualnych sporow sadowych. Nie mam tez do wylozenia kilku tysiecy zl za

    oczywiscie ze muszą ci wydac auto,a niby co zrobią - ukradną?

    --
    Rafal W
    NEON 2.0 16V manual

  • 6. Data: 2005-01-28 16:51:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rafalw" <B...@i...SPAMU.pl> napisał w
    wiadomości news:ctdc9i$9nh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > oczywiscie ze muszą ci wydac auto,a niby co zrobią - ukradną?

    Mogą zastosować prawo zastawu.

  • 7. Data: 2005-01-28 17:01:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Zajrzyj do warunków umowy zawartej pomiędzy Tobą a warsztatem. Jeśli z umowy
    tej wynika, ze warsztat ma roszczenie tylko do ubezpieczyciela. I nie ma
    takich haczyków, że jak ubezpieczyciel odmówi zapłaty, to Ty masz zapłacić,
    to warsztat nie ma tytułu do zatrzymania w zastaw Twojego pojazdu, bowiem
    jego właścicielem jesteś Ty, a on ma roszczenie do ubezpieczyciela.

    Ale z reguły w umowie są zawarte klauzule gwarancyjne i wówczas warsztat
    teoretycznie może zastosować zastaw na takim samochodzie, albo żądać innego
    zabezpieczenia zapłaty należności. Zwłaszcza, gdy ujawnią się jakieś
    okoliczności pozwalające powątpiewać w realność zapłaty przez
    ubezpieczyciela.

    Generalnie należało by to uzgodnić z warsztatem moim zdaniem.

  • 8. Data: 2005-01-28 19:23:21
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 28/01/2005 17:51, Robert Tomasik wrote :
    > Użytkownik "rafalw" <B...@i...SPAMU.pl> napisał w
    > wiadomości news:ctdc9i$9nh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Mogą zastosować prawo zastawu.

    Dla porządku: prawo zatrzymania a nie prawo zastawu (o ile obaj mówimy o
    art. 461 kc).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 9. Data: 2005-01-28 20:04:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Dla porządku: prawo zatrzymania a nie prawo zastawu (o ile obaj mówimy o
    > art. 461 kc).

    Ta, o to mi chodziło.

  • 10. Data: 2005-01-31 06:31:47
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > bo obcym to za darmo sie nie robi.
    > zus i skarbowy nie zaczeka trzeba płacic od razu
    > i nie interesuje ich że klient pusty w ryj.

    No i sie mocno zdziwisz. Odebralem samochod bez mrugniecia okiem. Mimo, ze
    ani ja ani ubezpieczalnia jeszcze nie zaplacila.

    Fantom