  • 11. Data: 2009-11-23 21:49:51
    Temat: Odp: symbole religijne w klasie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarlonB" <z...@w...kon> napisał w wiadomości
    news:heeg9m$f82$1@mx1.internetia.pl...

    > Masz rację. Ale kiedy prezydent mówi, że "krzyże będą wisieć i już" - to
    > już nie jest głupota. Konstytucja swoje a urzędas swoje.

    Na dobrą sprawę możnaby się zastanowić nad tym, czy taka wypowiedź ne jest
    nawoływaniem do nieposłuszeństwa ustawie :-)

  • 12. Data: 2009-11-23 21:56:57
    Temat: Re: symbole religijne w klasie [krzyż - Rzymska kara śmierci przez torturę]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Smok Eustachy <S...@E...pl> pisze:
    > Dnia Mon, 23 Nov 2009 21:58:59 +0100, Agall napisał(a):
    > /.../
    >
    > A ja nie widziałem, żeby kogoś ktoś katował na krzyżu w szkole. Nie wiem
    > do jakiej szkoły posyłasz dzieciaki ale....

    Wy towarzyszu tak publicznie umniejszacie wagę i ogrom *Męki* Pańskiej?
    Wy niewierzący czy nierozumiejący w co wierzy? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry.

  • 13. Data: 2009-11-23 22:14:16
    Temat: Re: symbole religijne w klasie
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Jednak klasa szkolna, to raczej nie izba pamięci, czy inne muzeum...
    > Wlaśnie dlaczego w szkole publicznej moje dzieci mają być narażone na
    > oglądanie przemocy - katowanego na krzyżu ???
    A w telewizji publicznej i prywatnej a dostępnej publicznie masz
    masę przemocy, sexu i zboczeń i dlaczego się tym nie zajmujesz?

  • 14. Data: 2009-11-23 22:21:33
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Zygmunt" <...@o...eu> pisze:
    > A w telewizji publicznej i prywatnej a dostępnej publicznie masz
    > masę przemocy, sexu i zboczeń i dlaczego się tym nie zajmujesz?

    A czy zajęcie w szkole obejmują tylko dorosłych i odbywają się po 23:00? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    W moim domu jestem sługą, w obcym - panem.

  • 15. Data: 2009-11-23 22:22:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zygmunt pisze:
    > A w telewizji publicznej i prywatnej a dostępnej publicznie masz
    > masę przemocy, sexu i zboczeń i dlaczego się tym nie zajmujesz?

    A gdzieś tam wylała się ropa z całego tankowca, więc co szkodzi, jak
    wleję ci nieco trucizny do herbaty, hmm? ;->

    To po pierwsze.

    Po drugie - telewizja to telewizja, co do zasady rozrywka i propaganda,
    a szkoła to edukacja i wychowanie.

  • 16. Data: 2009-11-23 22:25:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-11-2009 o 23:22:56 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Po drugie - telewizja to telewizja, co do zasady rozrywka i propaganda,
    > a szkoła to edukacja i wychowanie.

    W szkole tak mówili :) ?

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2009-11-23 23:39:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    wiadomościnews:heeeb8$rhi$1@inews.gazeta.pl...

    > To akurat głupota robić takie rzeczy... dziś w radiu słuchałem dość
    > ciekawej audycji, zadzwonił pewien Pan, który mówił o pensjach
    > nauczycieli religii w polskich nieprywatnych szkołach - za których
    > zobowiązani są płacić wszyscy podatnicy (czytaj także bezwyznaniowi)
    > oraz finansowania robót budowlanych kościołów (także takich które de
    > facto nie są zabytkami!) z budżetu państwa.

    Z drugiej strony wyznawcy kreacjonizmu są zmuszani płacić ze swoich
    podatków pensje nieprawomyślnych nauczycieli historii, biologii i
    geografii uczących "bezwartościowych bzdur".

    Inna kwestia że gdyby tych chętnych do uczenia się religii nie było, to
    i katechetów chyba by się nie zatrudniało.

    U mnie w liceum zainteresowanie religią było na tyle niewielkie, że
    klasy były łączone, a katecheta miał mało zajęć i pracował w kilku
    szkołach żeby uzbierać etat.

    Więc poniekąd wynika to z zainteresowania tematem.

  • 18. Data: 2009-11-24 00:12:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:heeeb8$rhi$1@inews.gazeta.pl Kazik
    <k...@l...localnet> pisze:

    > Zalozmy ze uda mi sie zarejestrowac ruch religijny wyznawców
    > Niewidzialnego Rozowego Jednorozca. Jakie kroki powinienem przedsięwziąć
    > aby symbol tej religii zawisł obok krzyża w każdej szkole?
    W każdej?
    A po co chcesz to robić?
    Chcesz być takim samym idiotą i chamem jak ci, co prawem kaduka krzyże w
    państwowych instytucjach neutralnego światopoglądowo państwa wieszają?

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2009-11-24 00:34:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:q5vjbx9x4c-9BN@josephine.huge.strangled.net Andrzej Adam
    Filip <a...@x...wp.pl> pisze:

    > Wy towarzyszu tak publicznie umniejszacie wagę i ogrom *Męki* Pańskiej?
    Jakiej tam pańskiej...
    Legenda legendą, wiele jest różnych legend, także zawierających znacznie
    drastyczniejsze opisy kaźni.
    Nie można jednak abstrachować od kontekstu historycznego - bestialskie w
    dzisiejszym rozumieniu formy kar były niegdyś na porządku dziennym (wbijanie
    na pal, rozerwanie końmi, wlewanie roztopionego ołowiu do gardła, palenie na
    stosie, łamanie kołem i wiele innych atrakcyjnych medialnie zabiegów).
    Oczywiście dziś epatowanie realistycznie przedstawionym widokiem wykonania
    kary śmierci osób nie życzących sobie tego jest zwykłym chamstwem, a znane
    są przecież przypadki czynienia tego nie tylko w szkołach, ale i w
    placówkach służby zdrowia, stołówkach (nie wiem czy przyjemnie spożywałoby
    ci się posiłek w lokalu przyozdobionym fotografiami przedstawiającymi
    powieszenie). Są osoby(?), którym przeszkadza w witrynie kiosku pismo z gołą
    dupą na okładce, ale widok zakatowanego, konającego człowieka, któremu w
    trakcie męki mogły się ponadto zdarzyć różne efekty wynikające z utraty
    panowania nad czynnościami fizjologicznymi (co nietrudno sobie wyobrazić)
    jakoś nie przeszkadza.
    Nawet w jadłodajni.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-11-24 00:37:51
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > zobowiązani są płacić wszyscy podatnicy (czytaj także bezwyznaniowi)
    > oraz finansowania robót budowlanych kościołów (także takich które de
    > facto nie są zabytkami!) z budżetu państwa.

    A ilu ludzi nie chodzi do opery, a muszą finansować budowy/remonty oper!
    Na stadionach zasiada również tylko pewna grupa ludzi, a płaci cały kraj.
    Samolotami lata mniejszość, a narodowego przewoźnika finansujemy wszyscy.

    Tak to w państwie jest, że nic nie jest dla wszystkich, a wszyscy muszą
    płacić.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]