  • 371. Data: 2022-09-17 23:38:38
    Temat: Re: ryby
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2022 o 00:13, Szwambuł Trantiputl pisze:
    > Czy z tego mam rozumieć, że twoim zdaniem ta katastrofa jest winą
    > człowieka, czyli że nie jest naturalna?
    > No bo gdyby nie te ścieki, to pewnie nic by nie zaszło?

    Ludzie ścieki do rzek odprowadzali o zawsze. Do XIX wieku, to nawet
    chyba nikt nie kombinował z oczyszczalniami ścieków. Wszystko tam
    trafiało. Obecnie staramy się te ścieki jakoś filtrować, ale niestety
    ostatecznie coś z nimi sie, stać musi.

    --
    Robert Tomasik

  • 372. Data: 2022-09-18 11:42:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > chyba nikt nie kombinował z oczyszczalniami ścieków. Wszystko tam
    > trafiało. Obecnie staramy się te ścieki jakoś filtrować, ale niestety

    No musi.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielki_Smr%C3%B3d

    Ale ważniejsze jest kopanie rowów przez mierzeję, sypanie kasy do
    organizacji faszystowskich, ochranianie schodów i pilnowanie domu
    prezesa przez kilkaset radiowozów.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 373. Data: 2022-09-18 18:09:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2022 o 11:42, Kviat pisze:

    > Ale ważniejsze jest kopanie rowów przez mierzeję, sypanie kasy do
    > organizacji faszystowskich, ochranianie schodów i pilnowanie domu
    > prezesa przez kilkaset radiowozów.

    I w ten sposób płynny przechodzimy od merytorycznej dyskusji o
    przyczynach śnięcia ryb - gdzie nie masz nic do powiedzenia, to haseł,
    ze w Afryce, to murzynów biją, gdzie trudno będzie komukolwiek mądremu
    cokolwiek napisać.

    --
    Robert Tomasik

  • 374. Data: 2022-09-19 02:49:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pisałem o tym ze może, ale skoro zależność występuje na całym świecie,
    > to by znaczyło że czynnik ten jest jednak związany z promieniowaniem:P

    No a promieniowanie może być powiązane z innym czynnikiem. Np. taka
    marchewka na pewno lepiej rosnie w poblizu złóz smółki uranowej, więc
    ludzie tam mają łatwiejszy dostęp do marchewek.

    --
    Marcin

  • 375. Data: 2022-09-19 06:37:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No a promieniowanie może być powiązane z innym czynnikiem. Np. taka
    > marchewka na pewno lepiej rosnie w poblizu złóz smółki uranowej, więc
    > ludzie tam mają łatwiejszy dostęp do marchewek.

    Już pisałem, że może. Tak czy inaczej per saldo działa pozytywnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 376. Data: 2022-09-19 09:18:06
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > I w ten sposób płynny przechodzimy od merytorycznej dyskusji o
    > przyczynach śnięcia ryb - gdzie nie masz nic do powiedzenia,

    Czego znowu nie zrozumiałeś?
    Fakt, że kasa idzie na kretynizmy zamiast na usuwanie przyczyn
    zasyfiania rzek, jest jak najbardziej merytoryczny.

    > to haseł,
    > ze w Afryce, to murzynów biją, gdzie trudno będzie komukolwiek mądremu
    > cokolwiek napisać.

    Niemerytoryczne jest pierdolenie, że Niemcy też zasyfiają.

    Ale nie sądzę, że to zrozumiesz.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 377. Data: 2022-09-20 03:20:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiemy. Sprawdzono doświadczalnie i jest dokładnie na odwrót:P

    Sprawdzono, że nie ma różnic pomiędzy dawką zerową a ciut większą? :)

    > Owszem jest - uważa się, że każda dawka jest szkodliwa i dlatego próbuje
    > się ograniczyć dawki do technicznie osiągalnego minimum. Mimo że często
    > nie ma to żadnego sensu.

    Ale w sumie gdzie tak jest? Bo ja rozumiem, że można twierdzić, że każda
    jest szkodliwa, ale nie widzę jakoś realizacji tego w praktyce. Zawsze
    jest mowa o jakiś poziomach. Dozymetry nie są tak zbudowane, że
    rejestrują dowolnie małą dawkę i dostajesz bana jak Cię jedno jądro helu
    walnie.

    > BTW - u nas właśnie zaczeli szczepić na omicron. Są dwie wersje - B1 i
    > B4/5. Właśnie u nas mądre głowy i autorytety twierdzą że te szczepiionki
    > niczym się nie różnią i "są tak samo dobre" bo... mają identyczny skład
    > chemiczny. Mam wrażenie że oni mają ludzi za idiotów.

    Nie wnikam co kto rozumie przez skłąd chemiczny, ale po kiego kija w
    ogóle takie twierdzenie? Czy też chcesz powiedzieć, że to są te same
    szczepionki co dla delty?

    > Przecież to ci eksperci szafowali wynikami 96%:P

    Już nie pamiętam co tam pisano, ale może tylko, że chroni, a
    niekoniecznie już przed czym?

    > Z tego co pamiętam ty broniłeś lokdałnu grupy <50 lat, żeby ograniczyć
    > zachorowania. Podczas gdy lokdałn miał "naukowo" być właśnie w celu
    > ochrony służby zdrowia przed przeciążeniem ciężkimi przypadkami, a więc
    > lokdałnowano nie tą grupę, bo młodzi zasadniczo ciężko nie chorują
    > (oczywiście się zdarza):P

    No dyskutowaliśmy obszernie jakiś czas temu i nie ma sensu ponownie tego
    powtarzać. W każdym razie to odrobinę bardziej złożona sprawa.

    > I są jakieś naświetlania i radioaktywne wody. Ale to niszowa sprawa, bo
    > mało ludzi się tym interesuje, a ludzie się atomu boją.

    To im to sprzedać odpowiednio bez używania niepokojących sformułowań i
    słówek. W ostatecznym rozrachunku chodzi przecież głównie o to aby sępy
    zarobiły, żerując na ludzkiej desperacji bądź głupocie.

    Spotkałem się kiedyś z takim urządzeniem, które miało na celu wyciągać z
    ludzi metale ciężkie. Odbywało się to na zasadzie elektrolizy. Tzn. to
    może brzmieć groźnie, ale to była taka miska gdzie się zanurzało nogi,
    była matryca elektrod, płynął tam prąd o niskim napięciu. Nic wbrew
    pozorom niebezpiecznego, odpowiednio opisane, dorobiona teoria pełna
    mądrych sformułowań, wyniki badań nawet, które wcale nie potwierdzały
    skuteczności i zdesperowani rodzice takich autystyków wydawali na to
    gówno tysiące dolarów. Wystarczy właśnie odpowiednio rzecz przedstawić.
    Ale w sumie nie w tym był najpoważniejszy problem. Oni tam dali
    elektrody z SS316L, które się powoli rozpuszczały, a SS316L to są metale
    cięzkie. Wystarczyłoby dać np. tytanowe i problemu by nie było. Tzn.
    problem by był, bo by się nie zużywały, a nowe SS316L tanie też nie
    były. To tak jako ciekawostkę, że ludziom można wszystko i łatwo
    wcisnąć.

    > No nie bardzo, gdyż ten najbardziej "szkodliwy" odpowiada za syntezę
    > witaminy B3:P

    > Sprawdź:P

    No faktycznie. Natura jest jednak oportunistyczne. Z tym, że to wcale
    nie dowodzi, że dowolna, mała dawka jest nieszkodliwa.

    --
    Marcin

  • 378. Data: 2022-09-20 03:27:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Już pisałem, że może. Tak czy inaczej per saldo działa pozytywnie.

    Ale to wcale nie dowodzi, że niskie dawki promieniowania nie są
    szkodliwe.

    --
    Marcin

  • 379. Data: 2022-09-20 06:32:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sprawdzono, że nie ma różnic pomiędzy dawką zerową a ciut większą? :)

    Sprawdzono. Ciut większa jest zdrowa:P

    > Ale w sumie gdzie tak jest?

    W przemyśle nuklearnym.

    > Bo ja rozumiem, że można twierdzić, że każda
    > jest szkodliwa, ale nie widzę jakoś realizacji tego w praktyce. Zawsze
    > jest mowa o jakiś poziomach.

    Najniższych jak to technicznie możliwe.

    > Nie wnikam co kto rozumie przez skłąd chemiczny, ale po kiego kija w
    > ogóle takie twierdzenie? Czy też chcesz powiedzieć, że to są te same
    > szczepionki co dla delty?

    Ja nie, Eksperci tak tłumaczą:P Nie wiem dlaczego.

    > Już nie pamiętam co tam pisano, ale może tylko, że chroni, a
    > niekoniecznie już przed czym?

    Na szczęscie nic z internetu nie ginie. Choć czasem trzeba użyć
    waybackmachine;)

    > No dyskutowaliśmy obszernie jakiś czas temu i nie ma sensu ponownie tego
    > powtarzać. W każdym razie to odrobinę bardziej złożona sprawa.

    Sprawa jest prosta - jeśli chcesz ochronić służbę zdrowia przed
    emetytanmi z ciężkim przebiegiem, to należy lokdałnować ich a nie
    dorzucać im do domu wnuczków. Zresztą dziś można spojrzeć na dane i
    stwierdzić, że szwecja przeszła porównywalnie do reszty, mimo braku
    koronapierdolca.

    BTW - pamiętasz grafikę z koincydencją zgonów i szczepionkami, co jak
    stwierdziłem że widać zabory to zostałem (a raczej wcześniej byłem)
    szurem, nieszczepem i płaskoziemcą? No to mamy nowy obrazek
    https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/i
    mages/thumb/e/ee/Map01_Excess_Mortality_2022_Jul.png
    /500px-Map01_Excess_Mortality_2022_Jul.png
    Głupia sprawa - im większy był koronapierdolec, tym bardziej na czerwono;)

    > To im to sprzedać odpowiednio bez używania niepokojących sformułowań i
    > słówek. W ostatecznym rozrachunku chodzi przecież głównie o to aby sępy
    > zarobiły, żerując na ludzkiej desperacji bądź głupocie.

    Zawsze chodzi o to, żeby ktoś odniósł korzyść - niekoniecznie klient:P

    > No faktycznie. Natura jest jednak oportunistyczne. Z tym, że to wcale
    > nie dowodzi, że dowolna, mała dawka jest nieszkodliwa.

    Ale LNT dla promieniowania UV się nie sprawdza. Zresztą dla jonizującego
    też nie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 380. Data: 2022-09-20 06:33:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to wcale nie dowodzi, że niskie dawki promieniowania nie są
    > szkodliwe.

    Jeśli ludzie dłużej i zdrowiej żyją, to są korzystne. Jak coś jest
    korzystne to jest korzystne a nie szkodliwe:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!