  • 11. Data: 2022-06-01 08:09:25
    Temat: Re: kod źródłowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 May 2022 23:40:00 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Tak nie można. To by oznaczaczało, że oni nie wiedzą co tam jest, co z
    > kolei skutkowałoby niewygodnymi pytaniami o transparentnośc i
    > bezpieczeństwo.

    Zapewne wiele programow takich jest.
    A prawie wszystkie ... uzywaja jakis bibliotek, ktorych nikt nie
    kontroluje.

    A jeszcze jest kwestia taka, ze program moze nie wiedziec, co to za
    sprawa. Wpisuje sie nr sprawy z ksiązki/rejestru sądu i program nie
    wie co to za sprawa.
    Jak rejestr w dodatku papierowy, to nawet nie moze sie dowiedziec
    :-)

    > Końcowy komunikat: Kopia kodu znajdowała się na dyskietce zdeponowanej w
    > Urzędzie... [..] ... [..] Działacze opozycji przejeżdżając po laptopie
    > ministra ziobry celowo uszkodzili nosnik z kodem. Nasi specjaliści od
    > odzyskiwania danych pracują obecnie nad jego odzyskaniem. Ze względów
    > bezpieczeństwa była to jedyna kopia kodu.

    Kiepski komunikat.
    Raz, ze Ziobro nie dba wlasciwie o podlegle sprawy, tzn backupy,
    dwa - a po co on go mial na laptopie?
    I czemu zabral jedyną kopie z depozytu?

    Moze lepiej zrzucic na informatyka i demonstrantow :-)

    J.

  • 12. Data: 2022-06-01 08:23:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 01.06.2022 o 07:57, dantes napisał:
> [...]
    sowania-sedziow-ma-zostac-ujawiony

    > Nie mam czasu na YT. Jakieś dwa zdania streszczenia?
    >
    > No to może inaczej.
    > Czy strona może sporządzać notatki?
    > Może.
    > A czy może to robić przy pomocy urządzenia z funkcją speech2text?

    Przecież napisałem, że może, zgodnie z prawem. Napisałem też, że nie
    zmienia to faktu, że sędzia robi co chce i ma w nosie prawo. Ustala karę
    porządkową 10 dni aresztu z natychmiastowym wykonawstwem.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 13. Data: 2022-06-01 08:25:41
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    środa, 1 czerwca 2022 o 05:39:34 UTC+2 A. Filip napisał(a):

    sowania-sedziow-ma-zostac-ujawiony

    > Bardzo prosto np. kod źródłowy zawiera prawem chronioną własność
    > intelektualną stron trzecich - Microsoft go Ziobrze napisał ;-)

    Nie było żadnego kodu źródłowego - losował "sprzęt losujący" wyglądający jak
    komputer,
    ale hardware wewnątrz miał mniej więcej taki: https://youtu.be/gb-b8pqgys0?t=192

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 14. Data: 2022-06-01 08:41:57
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 1 Jun 2022 08:23:33 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > zmienia to faktu, że sędzia robi co chce i ma w nosie prawo. Ustala karę
    > porządkową 10 dni aresztu z natychmiastowym wykonawstwem.
    I na takowy "wypadek przy pracy" sędziego(-iny) nie ma rady?

    Mój drugi wpis to "odrębny przypadek".
    A mianowicie czy posługiwanie się urządzeniem z funkcją speech2text
    wypełnia "znamiona czynu" zwanego potocznie nagrywaniem?
    Czy to jest nagrywanie czy to jest sporządzanie notatek?

  • 15. Data: 2022-06-01 09:02:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 01.06.2022 o 08:41, dantes pisze:

    sowania-sedziow-ma-zostac-ujawiony

    > I na takowy "wypadek przy pracy" sędziego(-iny) nie ma rady?

    No jest, możesz się odwołać, ale termin ustalają tak, by kara się
    zakończyła, a na rozprawie jedyny dowód przyjęty przez sędziego to zapis
    z protokołu, a nie nagranie. Nagrania nawet nie chciał odsłuchać.
    Pomijam, że uniemożliwiono skazanemu uczestniczyć w rozprawie. Ręka rękę
    myje...

> [...]
    > wypełnia "znamiona czynu" zwanego potocznie nagrywaniem?
    > Czy to jest nagrywanie czy to jest sporządzanie notatek?

    Ale ja powtarzam, że moim zdaniem masz w prawie zagwarantowaną możliwość
    nagrania. Możesz mieć zakaz transmisji (jeśli świadkowie zeznają), czy
    upubliczniania (jeśli proces/postępowanie jest niejawne), w określonych
    przypadkach, ale nagrać powinieneś móc zawsze - takie jest moje zdanie.

    Tyle, że konstytucja jedno, sędzia drugie. Powołuje się, że w jednym z
    kodeksów jest zapisane, że sędzia może zezwolić na nagrywanie dźwięku,
    ale przecież nigdzie nie jest napisane, że taka czynność jest zakazana -
    moim zdaniem zezwolić może urzędnikowi bądź funkcjonariuszowi, bo on
    jest zobligowany do postępowania w granicach prawa, natomiast obywatel
    ma działać tylko zgodnie z prawem.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 16. Data: 2022-06-01 09:44:45
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 1 Jun 2022 09:02:57 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > z protokołu, a nie nagranie. Nagrania nawet nie chciał odsłuchać.
    > Pomijam, że uniemożliwiono skazanemu uczestniczyć w rozprawie. Ręka rękę
    I ludzie w PL z tym nic nie robią?
    Jakiś projekt ustawy by to zmienić? Były chociaż próby?

    > Ale ja powtarzam, że moim zdaniem masz w prawie zagwarantowaną możliwość
    > nagrania.
    Ale to wiem i tego nie kwestionuję.
    Chodzi o taki przypadek kiedy sędzia pyta:
    - Czy strona nagrywa?
    Odpowiedź strony:
    - Nie nagrywam. Sporządzam notatki.
    Sędzia oczywiście może nie dać wiary i zlecić przeszukanie.
    Generalnie chodzi o to by strona udzielając odpowiedzi nie skłamała.
    Czy zatem używanie urządzenia z funkcją speech2text to "nagrywanie"
    czy sporządzanie notatek? Chodzi o ewentualną "słownikową" interpretację.

    > Możesz mieć zakaz transmisji (jeśli świadkowie zeznają), czy
    > upubliczniania (jeśli proces/postępowanie jest niejawne), w określonych
    > przypadkach, ale nagrać powinieneś móc zawsze - takie jest moje zdanie.

    Pełna zgoda.

> [...]
    > moim zdaniem zezwolić może urzędnikowi bądź funkcjonariuszowi, bo on
    > jest zobligowany do postępowania w granicach prawa, natomiast obywatel

    Ten zakaz nagrywania wynikał stąd, że w "dawnych czasach" urządzenia
    rejestrujące dosyć głośno hałasowały (szum kamer, błysk fleszy, przydźwięki
    i sprzężenia na linii mikrofon głośnik) a jeśli coś przeszkadzało
    w rozprawie no to wówczas sędzia mógł zakazać.

  • 17. Data: 2022-06-01 09:50:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 01.06.2022 o 09:44, dantes napisał:

    sowania-sedziow-ma-zostac-ujawiony

    > I ludzie w PL z tym nic nie robią?
    > Jakiś projekt ustawy by to zmienić? Były chociaż próby?

    były, nawet niedawno SN przywrócił sprawę dlatego, że obwiniony nie mógł
    w niej uczestniczyć (nie dostarczono go z aresztu), tylko to
    rozstrzygnięcie po wielu latach a i tak nie wiadomo, czy część sędziów
    nie będzie miała tego w nosie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 18. Data: 2022-06-01 09:56:13
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 1 Jun 2022 09:02:57 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    [...]

    > No jest, możesz się odwołać, ale termin ustalają tak, by kara się
    > zakończyła, a na rozprawie jedyny dowód przyjęty przez sędziego to zapis
    > z protokołu, a nie nagranie.
    A tzw. sprostowanie protokołu?

    > Nagrania nawet nie chciał odsłuchać.
    No to jego problem.

    > Pomijam, że uniemożliwiono skazanemu uczestniczyć w rozprawie.
    Na to tez nie ma rady?

    > Ręka rękę
    > myje...

    [...]

  • 19. Data: 2022-06-01 12:14:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 May 2022 23:40:00 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Końcowy komunikat: Kopia kodu znajdowała się na dyskietce zdeponowanej w
    > Urzędzie... [..] ... [..] Działacze opozycji przejeżdżając po laptopie
    > ministra ziobry celowo uszkodzili nosnik z kodem.

    Przypominam, że Mniej niż Zero jest człowiekiem dość pechowym i
    najzupełniej przypadkowo w 2007, po przegranej PiS w wyborach, uszkodził
    służbowy laptop. Nieborak się przeprowadzał i komputer upadł. Wprawdzie nie
    mógł sobie przypomnieć, czy były na nim tajne informacje, ale na wszelki
    wypadek kazał je usunąć z twardego dysku fachowcom.

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-ziobro-zniszc
    zylem-przypadkowo-chcialem-zaplacic,nId,215635#crp_s
    tate=1

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2022-06-01 13:59:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-01, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    >
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-ziobro-zniszc
    zylem-przypadkowo-chcialem-zaplacic,nId,215635#crp_s

    Chciałem właśnie nieśmiało do tego wydarzenia nawiązać.

    --
    Marcin