  • 1. Data: 2022-05-30 10:36:02
    Temat: Status jeńca wojennego - Komu go odbierano (nie przyznawano) już w 21 wieku?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    1. Czy mi się wydaje czy USA odbierały status jeńca wojennego?
    [ Lub po prawniczemu: nie przyznały (choć powinny)]
    2. Czy można sądzić bez odbierania statusu jeńca wojennego?

    Czy Putin może się uczyć na świeżych przykładach (precedensach) z 21
    wieku "od najlepszych"?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-05-30 11:05:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2022 10:36:02 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > 1. Czy mi się wydaje czy USA odbierały status jeńca wojennego?
    > [ Lub po prawniczemu: nie przyznały (choć powinny)]

    Nie mogly, bo zadnej wojny nie było :-)
    A to terrorysci byli :-)

    Powazniej - wojne w USA wypowiada Kongres.
    Prezydent nie ma takiego prawa.

    No i nie wiem, czy od 1941 jakąs wypowiedzieli, czy moze raczej -
    zadeklarowali. Bo przeciez Japonii to nie oni wypowiedzieli.

    Wypowiedzieli - Bułgarii, Węgrom i Rumunii w 1942.

    P.S. Wojna polsko-japonska 1941-1957
    https://historia.org.pl/2021/03/13/wojna-polsko-japo
    nska-trwala-16-lat-japonia-to-jedyny-kraj-jemu-polsk
    a-wypowiedziala-wojne-w-xx-wieku/

    > 2. Czy można sądzić bez odbierania statusu jeńca wojennego?

    Za co?

    > Czy Putin może się uczyć na świeżych przykładach (precedensach) z 21
    > wieku "od najlepszych"?

    Ale co - chce jakis Ukraincow sądzic, czy swoich bronic?

    J.

  • 3. Data: 2022-05-30 11:28:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    [...]
    > Za co?

    > Ale co - chce jakis Ukraincow sądzic, czy swoich bronic?

    AFAIR Ukraina już odstawiła procesy ruskich jeńców wojennych.

    Czyli opcja procesów w dwóch republikach ludowych za "zbrodnie wojenne"
    nawet sprzed obecnej (otwartej) inwazji Rosji się narzuca.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2022-05-30 12:15:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2022 11:28:59 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    > [...]
    >
    > AFAIR Ukraina już odstawiła procesy ruskich jeńców wojennych.

    No ale Ukraina nie odmawia ani wojny, ani statusu jencow wojennych,
    wiec za zbrodnie wojenne może sądzic normalnie.
    Np za strzelanie do rowerzysty.

    > Czyli opcja procesów w dwóch republikach ludowych za "zbrodnie wojenne"
    > nawet sprzed obecnej (otwartej) inwazji Rosji się narzuca.

    A widzisz - tam to moze byc za zdrade panstwa czy za akty terroru :-)

    Ciekawe, czy Amerykanie zapomną, jak to u nich było :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-05-30 12:56:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2022 10:36:02 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > 1. Czy mi się wydaje
    Wydaje się.

    > Czy Putin może się uczyć
    Może ale po jaki chuj... :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2022-05-30 13:09:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Wydaje się.

    > Może ale po jaki chuj... :)

    "Good judgement comes from experience.
    Experience comes from bad judgemnet,"

    Mój najgorszy scenariusz "na dziś" to że Putinistan zdobywa
    doświadczenie do następnej "inwazji lub gorzej" której
    już nie spierdoli do poziomu ratowania twarzy.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2022-05-30 13:36:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2022 13:09:25 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

> [...]
    > doświadczenie do następnej "inwazji lub gorzej" której
    > już nie spierdoli do poziomu ratowania twarzy.

    Szczesliwie dla nas to bedzie za 20 lat.
    No i my sie tez czegos uczymy.

    J.

  • 8. Data: 2022-05-30 20:40:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 11:05, J.F pisze:
    > Nie mogly, bo zadnej wojny nie było:-)

    Nie mogę teraz znaleźć, ale w którejś z konwencji jest definicja wojny.
    Wojna zaczyna się albo wypowiedzeniem, albo faktycznym rozpoczęciem
    ataku - albo jakoś tak podobnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-05-30 20:41:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 10:36, A. Filip pisze:
    > Czy można sądzić bez odbierania statusu jeńca wojennego?

    Czy można odebrać status jeńca w ogóle? Jeniec jest jeńcem i co najwyżej
    łamie się jego prawa.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-05-30 21:55:17
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Nie mogę teraz znaleźć, ale w którejś z konwencji jest definicja wojny.
    > Wojna zaczyna się albo wypowiedzeniem, albo faktycznym rozpoczęciem
    > ataku - albo jakoś tak podobnie.

    W PRL uczono w szkole, że wojna koreańska w 1950 r. rozpoczęła się od
    KONTRofensywy wojsk komunistycznych.

    MJ