  • 1. Data: 2022-05-30 06:59:53
    Temat: nieodbieranie wezwań
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Ktoś tu kiedyś pisał, że jeśli nie odbiera się wezwań lub ignoruje
    wezwania w sprawie wykroczeń, to można taką osobę poszukiwać.

    Czy taka osoba poszukiwana jeśli wystąpi o zapytanie o karalność
    https://arch-bip.ms.gov.pl/Data/Files/_public/bip/kr
    k/formularz_krk_osoba.pdf

    to otrzyma taką informację że jest poszukiwana ?

    --
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/_a7Wl6
    IqEAw

  • 2. Data: 2022-05-30 14:22:31
    Temat: Re: nieodbieranie wezwań
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2022 06:59:53 +0200, Henryk Hajdan wrote:
> [...]
    > https://arch-bip.ms.gov.pl/Data/Files/_public/bip/kr
    k/formularz_krk_osoba.pdf

    > to otrzyma taką informację że jest poszukiwana ?

    Cos czuje, ze nie.

    Wykroczenie załatwią w trybie nakazowym lub zaocznym,
    a karalnosc to chyba za powazniejsze przestępstwa.

    Nie odbierze wyroku, to sie nie dowie jaki, grzywna zamieni
    sie na areszt, a dowie sie o tym na lotnisku, lub przy przypadkowej
    kontroli :-(

    A w rejestrze ... moze juz bedzie, skoro obejmuje
    "Kartoteka osób pozbawionych wolności oraz poszukiwanych listem
    gończym"

    Robert pewnie pełniej odpowie.

    J.

  • 3. Data: 2022-05-30 20:08:27
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.05.30 o 14:22, J.F pisze:

> [...]
    >
    > A w rejestrze ... moze juz bedzie, skoro obejmuje
    > "Kartoteka osób pozbawionych wolności oraz poszukiwanych listem

    Nie znalazłem w ustawie o Krajowym Rejestrze karnym, aby poszukiwani za
    wykroczenia byli tam wpisywani. Wpisywani są jedynie prawomocnie skazani
    na karę aresztu za wykroczenia.

    Natomiast Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia przewiduje
    "Rozdział 10 Kary porządkowe i pozostałe środki przymusu
    Art. 49. § 1. Na świadka, biegłego, tłumacza lub specjalistę, który bez
    usprawiedliwienia nie stawił się na wezwanie uprawnionego organu lub bez
    zezwolenia tego organu samowolnie wydalił się z miejsca czynności przed
    jej zakończeniem albo bezpodstawnie odmówił złożenia zeznań, wykonania
    czynności biegłego, tłumacza lub specjalisty, można nałożyć karę
    porządkową od 50 do 1000 złotych, a w razie ponownego niezastosowania
    się do wezwania od 100 do 1500 złotych.[...]
    Art. 53. Jeżeli miejsce pobytu osoby podejrzanej o popełnienie
    wykroczenia nie jest znane, sąd może zarządzić ustalenie miejsca jej
    pobytu przez Policję. Policja ustala też miejsce pobytu z własnej
    inicjatywy albo na wniosek organu dokonującego czynności wyjaśniających"

    Tylko pytanie jest jak często Sąd czy Policja z własnej inicjatywy
    decyduje się na takie poszukiwania, tj. domyślam się, że daje się taką
    sprawę do dzielnicowego, który odwiedzi adres, zapyta, to do drugiego
    dzielnicowego lub inne adresy z rejestru PESEL np. rodziców. Jeśli się
    uda, to się uda, a jak nie, to wpiszą w policyjną bazę poszukiwanych i
    czekają aż osoba przypadkiem się napatoczy.

  • 4. Data: 2022-05-30 20:31:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 06:59, Henryk Hajdan pisze:

> [...]
    > https://arch-bip.ms.gov.pl/Data/Files/_public/bip/kr
    k/formularz_krk_osoba.pdf
    > to otrzyma taką informację że jest poszukiwana ?

    Nie, bo to nie jest rejestr poszukiwanych. Poszukuje się osób, zanim
    zostaną skazane. Potem, jak są skazane, to już nie są potrzebne, a że za
    wykroczenie mało kto jest skazywany na bezwarunkowe pozbawienie
    wolności, to w rejestrze karnym się go nie umieszcza. .

    --
    Robert Tomasik