  • Data: 2005-05-10 18:56:49
    Temat: [długie] Pozew alimentacyjny, osoba pow. 26 lat
    Od: Mike <u...@u...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem dorosły, ukończyłem 26 lat, studiuję, utrzymuję się samodzielnie,
    nie mam i nawet nie oczekuję wsparcia rodziny. Jednak z pewnych powodów
    jestem zmuszony udowodnić, że nie jestem na utrzymaniu rodziców.
    Chciałbym mieć niepodważalny dowód tego.

    Czy jedyną możliwością jest wyrok alimentacyjny ze stwierdzeniem, że
    obowiązek alimentacyjny nie zachodzi?
    Czy zachodzi automatycznie ustanie obowiązku alimentacyjnego w
    określonym wieku?

    Zakładając, że wystosuję pozew alimentacyjny przeciwko rodzicom (muszę
    pozwać każdemu z osobna) to:
    - kto poniesie koszta?
    - czy na mój wniosek kosztami mogę być obciążony?
    - czy w przypadku odrzucenia pozwu ze względów formalnych albo w
    przypadku zawyrokowania ustania obowiązku alimentacyjnego koszta sprawy
    nie będą przysądzone?

    Albo zapytam tak - w jaki sposób najmniej problemowo udowodnić
    niezachodzenie obowiązku alimentacyjnego? Mogę się na czymś oprzeć by
    uniknąć procesu alimentacyjnego?

    Za odpowiedzi i sugestie z góry dziękuję.
    --
    pzdr
    MiKe