  • Data: 2005-05-12 14:20:52
    Temat: Re: [długie] Pozew alimentacyjny, osoba pow. 26 lat
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 5/12/2005 7:54 AM, Mike wrote :

    > primo: lekko się ograniczasz - praca na podstawie kc nie jest pracą na
    > czarno. Ja się z tego podatek opłacam, więc bez przekąsów proszę.
    > Wyznacznikiem pracy na czarno jest nieodprowadzanie podatków (i wymog
    > dg). Jeśli nie zachodzi powyższe, to domniemanie jest co namniej
    > płytkością myśli.

    OK. Poprzednio sugerowałem pokazanie PIT-a, a Ty odpowiedziałeś, że
    "formalnie nie posiadam stałego źródła dochodu". Stąd przyjąłem, że nie
    masz takiego PIT-a. Błędnie zresztą.
    Anyway:
    Za § 17 regulaminu Politechniki Gdańskiej przyznawania miejsc w domach
    studenckich:

    2. Źródłem stałego dochodu studenta może być wynagrodzenie z tytułu
    umowy o pracę, a także między innymi renta po zmarłym rodzicu, renta
    inwalidzka, alimenty, cyklicznie zawierane umowy zlecenia, umowy o dzieło.
    3. Stałe źródło dochodu oznacza nieprzerwane źródło dochodu w roku,
    czyli dla ostatniego roku podatkowego przez 12 miesięcy w roku. W
    sytuacji rozpoczęcia pracy przez studenta później niż w styczniu, źródło
    dochodu może być uznawane jako stałe, gdy dochód z ostatniego roku
    podatkowego, po podzieleniu przez 12 miesięcy nie będzie mniejszy od
    najniższego wynagrodzenia za prace pracowników, ogłaszanego na podstawie
    odrębnych przepisów, obowiązującego w ostatnim miesiącu ostatniego roku
    podatkowego.

    Nie łapiesz się na owe "cyklicznie zawierane umowy zlecenia, o dzieło"?

    > secundo: wywód na temat krio i pozwu jest całkowicie uzasadniony, bo
    > nie utrzymuję żadnych finansowych relacji z rodziną i nie mam zamiaru
    > tracić na podstawie poronionych imaginacji i domniemań. Wyrok stwierdzi
    > klarownie jakie zachodzą stosunki. Zastanawiałem się tylko nad
    > prostszymi instrumentami prawnymi.

    Zgoda. Tylko, że odnośnie pomocy materialnej nikogo nie obchodzi stan
    faktyczny! Wyrok ustalający nieistnienie stosunków alimentacyjnych nic
    nie daje! Ustawa w ogóle nie bada stanu faktycznego ale wychodzi z
    domniemania, że jeśli student nie ma wystarczającego dochodu, to jest na
    utrzymaniu rodziców i trzeba wliczać dochód rodziców.

    Inaczej, stan faktycznego pozostawania studenta na utrzymaniu rodziców,
    jest bez znaczenia jeśli chodzi o wliczanie dochodów rodziców przy
    otrzymywaniu pomocy materialnej. Ustawa mówi:
    1. Ma stałe dochody, mieszka osobno -- samodzielny
    2. Pozostałe przypadki -- z rodzicami (i rodzeństwem).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)