  • Data: 2005-05-10 19:35:54
    Temat: Re: [długie] Pozew alimentacyjny, osoba pow. 26 lat
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10/05/2005 20:56, Mike wrote :
    > Jestem dorosły, ukończyłem 26 lat, studiuję, utrzymuję się samodzielnie,
    > nie mam i nawet nie oczekuję wsparcia rodziny. Jednak z pewnych powodów
    > jestem zmuszony udowodnić, że nie jestem na utrzymaniu rodziców.
    > Chciałbym mieć niepodważalny dowód tego.

    To dość dziwne żądanie. Chyba równie dziwne, jak "Jestem dorosły,
    ukończyłem 26 lat, studiuję i z pewnych powodów potrzebuję
    niepodważalnego dowodu, że jestem pełnoletni."

    > Czy jedyną możliwością jest wyrok alimentacyjny ze stwierdzeniem, że
    > obowiązek alimentacyjny nie zachodzi?
    > Czy zachodzi automatycznie ustanie obowiązku alimentacyjnego w
    > określonym wieku?

    Obowiązek alimentacyjny nie istnieje w stosunku do dziecka, jeżeli:
    a) dziecko usamodzielniło się i
    b) dziecko nie jest w niedostatku.

    Podjęcie pracy zarobkowej (działalności gospodarczej etc), zwykle
    oznacza usamodzielnienie się. Brak niedostatku to odpowiednio wysokie
    dochody.

    > Albo zapytam tak - w jaki sposób najmniej problemowo udowodnić
    > niezachodzenie obowiązku alimentacyjnego? Mogę się na czymś oprzeć by
    > uniknąć procesu alimentacyjnego?

    Szczerze mówiąc nie widzę potrzeby udowadniania niezachodzenia obowiązku
    alimentacyjnego. Domniemywać należy, że on nie istnieje. Ale zawsze
    można wnieść pozew zgodnie z art. 189 kpc, bezpośrednio o stwierdzenie
    nieistnienia obowiązku alimentacyjnego.

    Możesz bliżej określić po co Ci jest potrzebny "niepodważalny dowód, że
    nie jesteś na utrzymaniu rodziców"?
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have