  • Data: 2005-05-12 06:19:11
    Temat: Re: [długie] Pozew alimentacyjny, osoba pow. 26 lat
    Od: Mike <u...@u...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale ja znam ustawę o szkolnictwie wyższym. Dość dobrze. I uważam ją w
    > kwestiach stypendialnych za cholerny bubel. Co najmniej narażający na
    > śmieszność ten akt prawny.

    Z kolekcji fajniejszych paradoksów wynikających z tej ustawy:
    (uprawnieni do stypendium są wszyscy studenci, w tym zaoczni;
    uprawnienia nie są uzależnione od wieku, co byłoby sprzeczne z
    Konstytucją; uprawnienia stypendialne miały być uzależnione od poziomu
    materialnego studenta i miały służyć podnoszeniu poziomu
    społeczeństwa... a wyszło kiepsko...)

    Dwóch 28-letnich studentów, kolegów z pracy w zakładzie, który właśnie
    zbankrutował - stracili pracę. Obaj studiują zaocznie (albo nawet
    dziennie, bez znaczenia). Nie chcą zrezygnować ze studiów, bo już
    niedługo dyplom albo zależy im na wykształceniu. Jednak obaj nie
    posiadają aktualnie pracy.

    Różnice między nimi:
    Pierwszy Lekoduch, mieszka z rodzicami, aktualnie oni go utrzymują z
    własnych niskich emeryturek.
    Drugi Odpowiedzialny ma żonę i dziecko, żona pracuje na pół etatu,
    pensja wyliczona na podstawie najniższej krajowej. Albo nawet żona nie
    pracuje - a jak napisane wyżej - on stracił pracę i jedyne źródło
    utrzymania.

    Kto może otrzymać stypendium?
    Pierwszy Lekkoduch otrzyma automatycznie, po rozliczeniu z rodzicami i
    ich niskimi emeryturkami.
    Drugi Odpowiedzialny nie może się rozliczyć samodzielnie i nie otrzyma
    stypendium w ogóle. Może co najwyżej wszcząć starania w tej paranoicznej
    sytuacji, by nikt nie wymagał od niego rzucenia się na utrzymanie
    własnych rodziców.

    Wniosek Ustawa o szkolnictwie wyższym mająca premiować poziom
    społeczeństwa (wykształcenie, fachowość, itp) premiuje (dofinansowuje)
    osoby nieodpowiedzialne. Osoby odpowiedzialne w wielu przypadkach
    zostały zepchnięte poza margines tej ustawy.

    Osłom... hmm, przepraszam... posłom gratuluję konceptu!

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski GG: 5115