  • Data: 2005-05-10 21:14:31
    Temat: Re: [długie] Pozew alimentacyjny, osoba pow. 26 lat
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10/05/2005 21:55, Mike wrote :

    > Przeca nie stwierdziłem, że żądanie jest absurdalne. ;)
    > Dla mnie to na tym samym dokumencie może być stwierdzone, że nie jestem
    > wielbłądem.
    >
    > Pewne BWO* stwierdziły taką konieczność. Nie mam ochoty ani czasu
    > walczyć z systemem albo głupotą ludzką. Szczerze powiedziawszy to
    > chciałbym spełnić warunek, udowodnić BWO swoją rację, utrzeć nosa i
    > poniekąd zakpić sobie z nich. Jeśli jednocześnie udowodnię im błędne
    > podejście do sprawy, to fajnie - taki bonus.
    > *BWO - Bardzo Ważne Osoby

    Uzyskanie wyroku sądowego będzie czasochłonne i kosztowne. Jeśli te BWO
    są w urzędach, szkołach albo innej administracji publicznej to wykazanie
    głupoty żądania jest znacznie łatwiejsze niż uzyskiwanie wyroku sądowego.

    > A na jakiej podstawie domniemywać niezachodzenie obowiązku
    > alimentacyjnego? to dość ważne bym mógł przedstawić dowody - wspomniane
    > BWO nie są zwolennikami racjonalizmu a raczej biurokracji.

    Najprościej zacytować treść art. 133 krio oraz pokazać: umowę o
    pracę/zlecenie/etc PIT za ostatni rok i inne dokumenty wykazujące, że
    jesteś samodzielny (czyli w skrócie wykazać się dochodami). A BWO nie
    wystarczy samo pisemne oświadczenie rodziców?

    > A możesz rozwinąć sprawę tego trybu uproszczonego:

    To nie jest tryb uproszczony ;-). To po prostu pozew o stwierdzenie
    nieistnienia stosunku prawnego z art. 189 kpc.

    > Co znajdzie się na wyroku sądowym?

    Stwierdzenie, że nie zachodzi obowiązek alimentacyjny rodziców wobec Ciebie.

    > Będzie konieczna obecnośc rodziców przed sądem?

    Może, ale nie musi. Jeśli pokażesz papiery j.w. to raczej nie. Rodzice
    będą (chyba) pozwanymi w tej sprawie, ale wystarczy, że w odpowiedzi na
    pozew napiszą że nie płacą, jesteś samodzielny i wnoszą o
    przeprowadzenie rozprawy bez ich obecności.

    > Będą naliczone koszta? Komu?

    Tak. Tobie.

    > Wystarczy, że wniosę pozew o stwierdzenie ustania obowiązku
    > alimentacyjnego?

    O stwierdzenie nieistnienia obowiązku alimentacyjnego wobec Ciebie.

    Zastrzegam się, że powoli wychodzę poza zakres mojej kompetencji
    prawniczej :-).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the