  • 11. Data: 2022-05-31 15:05:31
    Temat: Re: USA: 10 latek aresztowany - nie będzie masowej strzelaniny
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <r...@g...com> pisze:

    > Preferujesz oddanie "strzału ostrzegawczego" w kolano czy od razu w
    > głowę z powodu durnego smsa?

    Głęboko wierze że wkraczający policyjni antyterroryści sprostają
    trudnemu zadaniu.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2022-05-31 16:53:03
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 31.05.2022 o 15:05, A. Filip pisze:

    > Głęboko wierze że wkraczający policyjni antyterroryści sprostają
    > trudnemu zadaniu.

    A to zadanie to odstrzelić podejrzanego czy tylko zatrzymać?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2022-05-31 19:18:23
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <r...@g...com> pisze:

    > A to zadanie to odstrzelić podejrzanego czy tylko zatrzymać?

    Mówisz o zadaniu "na piśmie", sugestiach ustnych czy nastawieniu własnym?

    Ja kilka+ razy w postępowej europie bez kary śmierci odnosiłem wrażenie
    że policja w praktyce egzekwowała "karę śmierci na miejscu".

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2022-05-31 21:59:34
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 31.05.2022 o 19:18, A. Filip pisze:

    > Mówisz o zadaniu "na piśmie", sugestiach ustnych czy nastawieniu własnym?

    O zadaniu i wszelkich innych poleceniach czy rozkazach.
    I tak dla twojej wiedzy sugeruje to podwładny a przełożony
    wydaje polecenie (lub rozkaz).

    > Ja kilka+ razy w postępowej europie bez kary śmierci odnosiłem wrażenie
    > że policja w praktyce egzekwowała "karę śmierci na miejscu".

    To co tu jeszcze robisz? Wiej do tego raju poza europą.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2022-06-01 01:44:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-31, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Ale dopiero po tym jak dzieciak już kogoś zastrzeli?

    Myslę, że tak, bo w Polsce nie ma precedensu. Nie jestem pewien co by
    było jakby taki 12to latek szarżował np. z nożem na policjanta.
    Policjant w zasadzie powinień być w stanie obezwładnic takiego dzieciaka
    bez broni palnej (zakładając, że nie ma tasera), ale są różni policjanci
    i różni nastolatkowie.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2022-06-01 17:54:42
    Temat: Re: [OT po polskiemu]
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Akarm w

    > W dniu 31.05.2022 o 07:10, Shrek pisze:

    > Dość dziwne zdanie:

    > "skarżyła i mimo" - co to znaczy? Spróbuj przetłumaczyć to na język polski.

    Już ci analfabeto umysłowy, mistrzu funkcjonalny tłuumoczę, tylko cytat
    odzyskam:

[...]

    Brakuje dwóch przecinków, zamiast "i" mogłoby być "a", czas troch nie
    /teges/, ale...

    "Czekali aż coś się stanie, a wtedy okazało się, że na klienta cała
    dzielnica się skarżyła, i mimo, że policja jak ognia unikała oficjalnych
    zgłoszeń, to została całkiem gruba teczka wskazująca, że klient od dawna
    nie tylko groził ale i dymił."

    Masz, żebyś się radował, i miał znowu dostęp do tramwaja...

    --
    Tomasz

  • 17. Data: 2022-06-01 18:12:29
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 01.06.2022 o 17:54, Tomasz pisze:

> [...]
    > dzielnica się skarżyła, i mimo, że policja jak ognia unikała oficjalnych
    > zgłoszeń, to została całkiem gruba teczka wskazująca, że klient od dawna

    Śmieszne jest, kiedy nieuk usiłuje tłumaczyć ludziom swoje pojmowanie
    świata. :D
    Cóż to za zdanie: "i mimo"?

    > Masz, żebyś się radował, i miał znowu dostęp do tramwaja...

    To jakiś twój regionalny dowcip?

    --
    -
    Akarm

  • 18. Data: 2022-06-02 11:35:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Jun 2022 17:54:42 +0200, Tomasz napisał(a):

    > i mimo, że policja jak ognia unikała oficjalnych zgłoszeń

    Językoznawcy nie będą zadowoleni z Twoje korekty:

    "Przed mimo że/mimo iż stawiamy przecinek - przecinek powinien się znaleźć
    przed całym spójnikiem złożonym. Nie stawia się przecinka pomiędzy jego
    członami (pomiędzy mimo a że/iż), np.

    Nie byłam głodna, mimo że nic dziś nie jadłam.

    Przyjęcie się udało, mimo że nie wszyscy goście dotarli."

    https://www.ortograf.pl/zasady-pisowni/przecinek-prz
    ed-mimo-ze-mimo-iz

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2022-06-02 17:26:25
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Olin w

> [...]

    > członami (pomiędzy mimo a że/iż), np.

    > Nie byłam głodna, mimo że nic dziś nie jadłam.

    > Przyjęcie się udało, mimo że nie wszyscy goście dotarli."

    Kontra: https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/mimo-tego-ze;9837.
    html

    "a więc popieram konstrukcję /mimo tego, że.../ (nie uważając wszak, aby
    /mimo to, że.../ zasługiwało na naganę).

    Mirosław Bańko, PWN"

    Jakiś problem znajdujesz, żeby w potocznej dyskusji na usenecie, pominąć
    "to/tego" i napisać /mimo, że/?

    --
    Tomasz

  • 20. Data: 2022-06-02 17:46:07
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Akarm w

    > Cóż to za zdanie: "i mimo"?

    Ktoś cię dziadziu oszukał, że "i mimo _TEGO/TO_, że" to zdanie...
    Z grubsza takie połączenie wyrazów nazywane jest spójnikiem złożonym
    analfabeto.
    Coś się zmieni w znaczeniu wypowiedzi, gdy podkreślone /capitaliki/
    pominiesz?

    --
    Tomasz