  • 21. Data: 2022-06-02 18:35:09
    Temat: Re: [OT po polskiemu]
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.06.2022 o 17:46, Tomasz pisze:
    > Akarm w

    > Ktoś cię dziadziu oszukał, że "i mimo _TEGO/TO_, że" to zdanie...
    > Z grubsza takie połączenie wyrazów nazywane jest spójnikiem złożonym
    > analfabeto.
    > Coś się zmieni w znaczeniu wypowiedzi, gdy podkreślone /capitaliki/
    > pominiesz?

    Aha. Czyli przecinkami oddziela się teraz spójniki? :D
    Coraz lepiej. Kiedyś twierdzili, że przecinakami rozdziela się zdania.
    A było siedzieć cicho, zamiast rozwiać wątpliwości.

    --
    -
    Akarm

  • 22. Data: 2022-06-02 20:14:55
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Akarm w

    > Aha. Czyli przecinkami oddziela się teraz spójniki? :D
    > Coraz lepiej. Kiedyś twierdzili, że przecinakami rozdziela się zdania.

    Dziadziu, co kiedyś twierdzili podległo weryfikacji i masz problem z jaźnią.
    Dyskutuj o tym ze swoim psychiatrą.

    Na tej grupie EOT. Jest odpowiednia grups, może znajdziesz...

    > A było siedzieć cicho, zamiast rozwiać wątpliwości.

    Linki pokazane w tym wątku pokazują, kto, z nas dwóch/dwojga, powinien
    siedzieć cicho, i nie jestem to ja dziadziu...

    --
    Tomasz

  • 23. Data: 2022-06-06 12:07:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Jun 2022 17:26:25 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
    ed-mimo-ze-mimo-iz

    > Kontra: https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/mimo-tego-ze;9837.
    html

    No to z tego samego źródła, które podałeś:

    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/mimo-ze;14798.html

    - W jakich przypadkach jest uzasadniony przecinek między mimo(,) że?

    Takiego mimo że, jakie ma Pani na myśli, nigdy nie dzieli się przecinkiem.
    Można postawić przecinek po innym mimo - dawnym przysłówku o znaczeniu
    'obok', np. ,,Słyszała, jak książę mówił, przechodząc mimo, że jest nowemu
    gościowi nierad" (przykład mój).

    Mirosław Bańko, Uniwersytet Warszawski

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2022-06-07 12:59:45
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 12:07, Olin pisze:

    html

    > No to z tego samego źródła, które podałeś:
    >
    > https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/mimo-ze;14798.html

    Chyba nie sądzisz, że to coś da? :D
    Skoro dotąd nic nie zrozumiał, to i nadal nic nie zrozumie. Kiedy
    przytoczył przykład, to zupełnie "od czapy", nawet tak przystępnie
    napisanego wyjaśnienia nie pojął. Nie dotarło do niego, że Mirosław
    Bańko pisał o czymś zupełnie innym, niż przecinek.

    --
    -
    Akarm

  • 25. Data: 2022-06-07 13:32:38
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Olin w

> [...]

    > https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/mimo-ze;14798.html

    > - W jakich przypadkach jest uzasadniony przecinek między mimo(,) że?

    Tylko nie pokazano co pani miała na myśli, a MB użył przecinka w swojej
    wypowiedzi "mimo, że", więc YPB?

    --
    Tomasz

  • 26. Data: 2022-06-07 13:33:41
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Akarm w

    > Mirosław Bańko pisał o czymś zupełnie innym, niż przecinek.

    Ale mimo tego, że pisał o czymś innym, użył przecinka przed "że" w swojej
    wypowiedzi dotyczącej "mimo to, że"...
    I cały czas jest aktualne pytanie: "czy można w dyskusji usenetowej pominąć
    to/tego we frazie/zdaniu: _i mimo to, że_
    Można, nie można -- oto jest pytanie...

    I cfaniaczku sam już nie potrafisz nic mundrego opbmyśleć, więc sie
    podłączasz po subtopiki innych... Pa!

    --
    Tomasz

  • 27. Data: 2022-06-07 14:52:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 7 Jun 2022 12:59:45 +0200, Akarm napisał(a):

    > Chyba nie sądzisz, że to coś da? :D

    Miałem napisać, że wierzę w człowieka, ale przeczytałem późniejsze
    odpowiedzi Tomasza i już tego nie zrobię.
    Faktycznie, szkoda czasu na tłumaczenie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2022-06-07 15:05:57
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Olin w

    > Miałem napisać, że wierzę w człowieka, ale przeczytałem późniejsze
    > odpowiedzi Tomasza i już tego nie zrobię.
    > Faktycznie, szkoda czasu na tłumaczenie.

    Czyli brakuje argumentów anonimowym... Pa!

    --
    Tomasz

  • 29. Data: 2022-06-07 15:56:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 7 Jun 2022 15:05:57 +0200, Tomasz napisał(a):

    > Czyli brakuje argumentów anonimowym

    Nad wyraz trafnie to ująłeś.

    --
    uzdrawiam