  • 81. Data: 2020-11-24 13:06:45
    Temat: Re: Czy jest jeszcze wiara w media w Narodzie? :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Mam zdanie odrębne. Już wiele razy to pisałem, ze mam wypatrzony pogląd,
    > bowiem wiele razy uczestniczyłem osobiście w komentowanych później
    > zdarzeniach, a czasem zdarzało mi się osobiście dziennikarzom udzielać
    > informacji, więc tu już nie mam wątpliwości co do tego, że sami
    > poprzekręcali po swojemu informacje.
    >
    > Znam kilku lokalnych dziennikarzy, którzy potrafią dopytać, zapytać i
    > upewnić się. I tak potrafią coś tam przekręcić, ale w granicach
    > rozsądku. W pozostałym zakresie mam podstawy sądzić, ze wiarygodność
    > pozostałych informacji jest podobna, jak w tych przeze mnie znanych
> [...]

    Nawet z "poprawką na wiarygodność"? :-)

    Mnie ostatnio ubawiło cyniczne doprecyzowanie pełnej wersji
    "dziennikarz niezależny" => "dziennikarz niezależny od prawdy".

    --
    A. Filip

  • 82. Data: 2020-11-24 13:59:12
    Temat: Re: Czy Trzaskowski złamał prawo "nie wyrażając zgody" na Marsz Niepodległości?"
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24-11-2020 o 12:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Tylko z tego co czytam, to w 2015 bylo w nim 7 mld, a w 2019
    > prognozowano 20 mld - mimo podkradania.

    https://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/1232780,rzad-
    sie-ga-po-pieniadze-z-fgsp.html

    Wcześniej był nawis związany z kradzieżą oszczędności emerytalnych przez PO

    > Jakby tak sie wstrzymal do konca kadencji, to moze mialaby PO jeszcze
    > jedna, a na pewno PiS mialby problem skad wziac na 500+.
    > Niby prosta sprawa - z OFE, ale wtedy bym mowil, ze Kaczynski mnie
    > okradl :-)

    Jakby nie musieli i nie doprowadzili politykom ciepłej wody do sytuacji,
    że przekroczyliby konstytucyjną wysokość zadłużenia.

    > Warszawa to IMO oglasza przetarg :-)

    Przetarg na wywóz, ale trzeba jeszcze miec dokąd wywozić.

    > Hm, a co to za gmina?
    > Bo wydaje mi sie, ze wlasnie gminy mialy sobie organizowac, ale one
    > chetnie jakis miedzygminny organizowaly wspolnie ...
    >
    > Zly wojewoda, czy pechowa gmina ?
    Kilka gmin:
    https://www.parzeczew.pl/dlaczego-smieci-musza-byc-d
    rogie/

    --
    http://zrzeda.pl

  • 83. Data: 2020-11-24 14:07:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Znasz rankingi wiarygodności różnych telewizji? Najwyraźniej nie albo
    > masz zdanie odrębne :)

    Najprostsze, to popatrzeć sobie live'y są kręcone przez telewizje
    niezależne zarówno sprzyjające jak i niesprzyjające. Zaleta, nie masz
    cięć, co najwyżej czegoś kamera może nie wychwycić, bo kamerzysta nie
    może się przenosić.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 84. Data: 2020-11-24 15:13:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Nov 2020 13:01:17 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mam zdanie odrębne.

    W takim razie nie powinieneś pisać "nie mamy wiarygodnych mediów" tylko
    "nie wierzę mediom". Na drugi raz nie mąć wody w twoim stylu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 85. Data: 2020-11-24 15:19:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trzeba mieć świadomość, że przede wszystkim nie wiemy do końca, co
    > wyprawia, bo nie mamy w ogóle wiarygodnych mediów. Żeby zobaczyć, jak
    > wygląda strajk kobiet, to muszę sam iść i obejrzeć. Jak potem widzę
    > relacje, to się za głowę łapię, skąd oni te rewelacje biorą, ale to
    > dotyczy mojego małego miasteczka.

    Byłeś na strajku kobiet? Służbowo czy prywatnie?

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2020-11-24 17:13:28
    Od: Kviat

    W dniu 23.11.2020 o 22:43, J.F. pisze:

    > Wyprowadzenie to niekoniecznie dobry pomysl, biorac pod uwage trudnosci
    > logistyczne

    To jest najlepszy pomysł z tych wymienionych.
    Używanie argumentu w postaci "trudności logistycznych" jest słabe.
    Bardzo słabe. To nawet nie jest argument.

    > - dzieci maja same chodzic ze szkoly do kosciola ?

    Że co? Ze szkoły?
    Jak chcą, to niech chodzą sobie z domu.
    Co szkołę obchodzi, że rodzić zmusza dziecko do chodzenia na religię po
    szkole?
    Z uwagi na to co się dzieje w tej instytucji, to takiej rodzinie która
    zmusza dziecko do chodzenia do kościoła powinien zostać przydzielony
    sądownie kurator, który będzie pilnował, czy dziecko jest bezpieczne.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 87. Data: 2020-11-24 17:59:13
    Od: Kviat

    W dniu 23.11.2020 o 21:02, Henryk Hajdan pisze:

    > PiS dał ludziom gotówkę i ściąga tę gotówkę od ludzi w formie VAT,

    Nie wiadomo z czego to wypłaca, ale z VATu to raczej na pewno nie.
    VAT ściąga do kieszeni prawdziwych Polaków, a nie rozdaje ludziom. To są
    za duże pieniądze, żeby lewackiej hołocie rozdawać, jeszcze by przepili
    albo, co gorsza, kupili dzieciom tabletki na zmianę płci. Na prywatnych
    kontach urzędników prawdziwych Polaków są bezpieczniejsze. Czekają aż w
    Polsce zostaną sami prawdziwi Polacy i wtedy zaczną je wydawać. Zburzą
    lewackie szkoły i zbudują patriotyczne szkoło-kościoły. Jest na co zbierać.

    https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1436677,banas-m
    inisterstwo-finansow-mafia-vat-owska.html

    "Zachodniopomorski Wydział Prokuratury Krajowej w Szczecinie oraz CBŚP
    od dwóch lat prowadzą wielkie śledztwo ws. wyłudzeń VAT dokonywanych
    przez grupę przestępczą kierowaną prze wysokich urzędników resortu
    finansów."

    https://tvn24.pl/polska/mafia-vat-owska-karuzela-vat
    -reportaz-superwizjera-4744615

    Obszerne fragmenty dla nieklikaczy.
    Najciekawsze na końcu.

    "Jednak tuż przed rozpoczęciem procesu sąd na wniosek prokuratury
    utajnił proces. Dziennikarze nie mogą relacjonować jego przebiegu, a
    opinia publiczna nie może dowiedzieć się, jak działała mafia w
    ministerstwie."

    "- Po raz pierwszy w mojej praktyce zawodowej spotkałam się z sytuacją,
    aby proces dotyczący podatków czy karuzeli VAT-owskiej został utajniony
    - mówi Julia Tarkowska-Sośnicka, która jest adwokatem jednej z osób
    oskarżonych o udział w mafii VAT-owskiej. Adwokat innego oskarżonego w
    tej sprawie Sylwester Redeł również uważa, że ta sprawa powinna toczyć
    się jawnie. Żona oskarżonego Arkadiusza B. też ma wątpliwości. -
    Pytałam, czy ja, jako rodzina, jego żona, czy mogę być. Usłyszałam, że
    nie - mówi."

    "(...)Po tym zdarzeniu byłem w ABW. Mówię, że było wyłudzenie, wszystko
    im rozrysowałem na kartce. Jeden policjant z dziesięć godzin u mnie w
    domu siedział - dodaje.

    Krzysztof M. twierdzi, że do ABW zostały przekazane nagrania. - Oni to
    niby sobie te nagrania skopiowali, kartki zabrali i powiedzieli, że mamy
    tego w ogóle nikomu nie mówić - mówi."

    "Sprawa napadu na Krzysztofa M. i rzekomego rabunku 400 tysięcy złotych
    wyłudzonego podatku została umorzona, ale zeznania dotyczące mafii
    VAT-owskiej zainteresowały Centralne Biuro Śledcze Policji w Szczecinie.
    Ruszyło śledztwo."

    "Dwa miesiące po pierwszych zatrzymaniach ludzi z mafii VAT-owskiej -
    czyli w listopadzie 2018 roku - za kratki trafił naczelnik Urzędu
    Skarbowego z warszawskiego Śródmieścia. Po kolejnych kilku tygodniach,
    czyli już w styczniu 2019 roku, zatrzymano szefa szkoły skarbowej,
    Arkadiusza B.

    - Ale to są pionki - ocenia Krzysztof M. - Była jeszcze jedna osoba -
    dodaje, ale nie chce wyjawić, o kogo konkretnie chodzi. - Ja się boję o
    własne życie - wyjaśnia. Analityk służb skarbowych stwierdza, że "można
    się zastanawiać, jak to się stało, że minister, szef KAS znał wszystkie
    osoby główne, które były zaangażowane w tej karuzeli". - Czy szef KAS
    Marian Banaś wiedział o tym? Pytanie, czy mógł wiedzieć. Zapewne tak -
    uważa."

    "Dyrektor Krzysztof B. był przekonany, że przekręt nie wyjdzie na jaw,
    bo grupa ma nad sobą "parasol ochronny". Miał go w tym utwierdzać
    Arkadiusz B., który w powszechnej opinii wśród urzędników ministerstwa
    był zaufanym ministra Banasia."

    "Prokuraturze ostatecznie nie udało się odnaleźć ani złotówki"

    "4 czerwca 2019 roku Marian Banaś został powołany na stanowisko ministra
    finansów. Pierwszą czynnością nowego ministra była wizyta w
    prokuraturze, dokąd pojechał wprost z Pałacu Prezydenckiego, na
    przesłuchanie jako świadek w sprawie karuzeli VAT-owskiej w
    Ministerstwie Finansów.

    Mariana Banaś ministrem finansów był niespełna trzy miesiące, ponieważ w
    sierpniu 2019 roku został wybrany przez Sejm na szefa Najwyższej Izby
    Kontroli."

    "Krzysztof M. zwraca uwagę, że prokurator nie kontynuowała wątku tego,
    gdzie znajdują się skradzione pieniądze. - W jednej rozmowie przy moim
    adwokacie ona mówi: "Bo jak my doszliśmy do władzy, to wzięliśmy się za
    te...". Jak prokurator może mówić "jak my doszliśmy do władzy"? - opowiada
    pracownik urzędu skarbowego. - Mnie w urzędzie apolityczność obowiązuje,
    a tu prokurator. Ona tego nie kryła - podkreśla mężczyzna."

    "Przed rozpoczęciem procesu Zapolnik złożyła w sądzie wniosek o
    wyłączenie jawności całej sprawy. Dziennikarze nie mają prawa wejść na
    salę i wysłuchać wyjaśnień podejrzanych oraz zeznań świadków. - Sąd to
    umotywował w ten sposób, że zachodzi ważny interes państwa, że mogłoby
    dojść do ujawnienia pewnych informacji związanych z tajemnicą skarbową -
    wyjaśnia Julia Tarkowska-Sośnicka, adwokat oskarżonej o udział w mafii
    VAT-owskiej. - Okoliczności, które towarzyszą tej sprawie, w tym udział
    urzędników państwowych, powodują, że opinia publiczna powinna wiedzieć,
    co w tej sprawie się dzieje i jakie były mechanizmy w tej sprawie -
    uważa adwokat."

    "Jedni uważają, że protokoły nie odzwierciedlają faktycznej treści ich
    zeznań, inni boją się o swoje życie. O tym wszystkim oskarżeni mogliby
    opowiedzieć w trakcie wyjaśnień składanych przed sądem, w obecności
    dziennikarzy. Dlatego proces dotyczący wysokich rangą urzędników
    Ministerstwa Finansów z wątkami politycznymi to ryzyko dla prokuratury,
    na której czele stoi polityk, Zbigniew Ziobro."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 88. Data: 2020-11-24 18:10:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >Że co? Ze szkoły?
    >Jak chcą, to niech chodzą sobie z domu.
    >Co szkołę obchodzi, że rodzić zmusza dziecko do chodzenia na religię

    A rodzic, w koncu tez obywatel i wyborca, zyczy sobie, zeby dziecko
    chodzilo na religie bez komplikacji.
    Zeby np nie musial sie zrywac z pracy, odbierac ze szkoly i
    odprowadzac do kosciola.

> [...]
    >która zmusza dziecko do chodzenia do kościoła powinien zostać
    >przydzielony sądownie kurator, który będzie pilnował, czy dziecko

    No to znow lepiej, jesli to bedzie dyrektor szkoly :-)

    J.

  • 89. Data: 2020-11-24 18:20:27
    Temat: Re: Czy Trzaskowski złamał prawo "nie wyrażając zgody" na Marsz Niepodległości?" [Was: Siły policyjne w Warszawie]
    Od: Kviat

    W dniu 23.11.2020 o 21:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A ty ciagle to samo.

    Bo mimo konstytucyjnego zakazu ciągle się odbywają.

    > To Prawdziwi Patrioci sa, a ze faszysci, to musisz udowodnic :-)

    Nie muszę. Chodziłem do szkoły i nie spałem na lekcjach historii.
    Tak samo jak nie muszę udowadniać, że nie jestem wielbłądem.

    Przypomnienie dla nieuków, bo jak widać ciągle trzeba przypominać.
    Napisz, którego fragmentu nie zrozumiałeś. Jak grzecznie poprosisz, to
    ci wyjaśnię.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Faszyzm

    Historyk Roger Eatwell wymienia cztery aspekty istotne w ideologii faszyzmu:

    1. Plan zmiany natury ludzkiej i stworzenie lepszego społeczeństwa;
    2. Naród lub rasa jako siły organizujące ewolucję i postęp;
    3. Krytyka kapitalizmu, liberalizmu i socjalizmu jako systemów
    rozbijających lub osłabiających wspólnotę;
    4. Wpajanie ludzkim umysłom faszystowskich wartości poprzez media i
    propagandę[11].

    Podstawowe cechy i założenia faszyzmu

    - Autokratyzm w stylu wodzowskim.
    - Militaryzm.
    - Walka z odmiennymi ideologiami (np. demokracja, komunizm).
    - Pełna kontrola partii rządzącej nad dużą częścią aspektów życia
    społecznego i gospodarczego.
    - Gospodarczy etatyzm oraz korporacjonizm.
    - Nacjonalizm, w skrajnych przypadkach szowinizm bądź rasizm.

    Tu masz trochę szerzej:
    https://krytykapolityczna.pl/felietony/przemyslaw-wi
    tkowski/w-polsce-nie-ma-zadnego-faszyzmu-odcinek-148
    8/

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 90. Data: 2020-11-24 18:31:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2020 o 18:10, J.F. pisze:

    > A rodzic, w koncu tez obywatel i wyborca, zyczy sobie, zeby dziecko
    > chodzilo na religie bez komplikacji.

    To niech średnią hawajską dorzucą? Póki co mamy przynajmniej teoretyczny
    rozdział kościoła od państwa, więc jak rodzic ma jakąś sprawę do
    kościoła to niech idzie z dzieckiem do kościoła.

    > Zeby np nie musial sie zrywac z pracy, odbierac ze szkoly i odprowadzac
    > do kosciola.

    Całe szczęście, że msze są w niedziele;)

    > No to znow lepiej, jesli to bedzie dyrektor szkoly :-)

    Jest to jakiś argument. Niestety miał być żart, a ja odpisuję poważnie.

    --
    Shrek