eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSiły policyjne w Warszawie › Re: Czy Trzaskowski złamał prawo "nie wyrażając zgody" na Marsz Niepodległości?" [Was: Siły policyjne w Warszawie]
    Subject: Re: Czy Trzaskowski złamał prawo "nie wyrażając zgody" na Marsz
    Niepodległości?" [Was: Siły policyjne w Warszawie]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Tue, 24 Nov 2020 18:20:27 +0100

    W dniu 23.11.2020 o 21:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A ty ciagle to samo.

    Bo mimo konstytucyjnego zakazu ciągle się odbywają.

    > To Prawdziwi Patrioci sa, a ze faszysci, to musisz udowodnic :-)

    Nie muszę. Chodziłem do szkoły i nie spałem na lekcjach historii.
    Tak samo jak nie muszę udowadniać, że nie jestem wielbłądem.

    Przypomnienie dla nieuków, bo jak widać ciągle trzeba przypominać.
    Napisz, którego fragmentu nie zrozumiałeś. Jak grzecznie poprosisz, to
    ci wyjaśnię.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Faszyzm

    Historyk Roger Eatwell wymienia cztery aspekty istotne w ideologii faszyzmu:

    1. Plan zmiany natury ludzkiej i stworzenie lepszego społeczeństwa;
    2. Naród lub rasa jako siły organizujące ewolucję i postęp;
    3. Krytyka kapitalizmu, liberalizmu i socjalizmu jako systemów
    rozbijających lub osłabiających wspólnotę;
    4. Wpajanie ludzkim umysłom faszystowskich wartości poprzez media i
    propagandę[11].

    Podstawowe cechy i założenia faszyzmu

    - Autokratyzm w stylu wodzowskim.
    - Militaryzm.
    - Walka z odmiennymi ideologiami (np. demokracja, komunizm).
    - Pełna kontrola partii rządzącej nad dużą częścią aspektów życia
    społecznego i gospodarczego.
    - Gospodarczy etatyzm oraz korporacjonizm.
    - Nacjonalizm, w skrajnych przypadkach szowinizm bądź rasizm.

    Tu masz trochę szerzej:
    https://krytykapolityczna.pl/felietony/przemyslaw-wi
    tkowski/w-polsce-nie-ma-zadnego-faszyzmu-odcinek-148
    8/

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr