  • 11. Data: 2023-01-26 15:10:14
    Temat: Re: Rower uprzywilejowany
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 09:52:41 UTC+1 Henryk Hajdan napisał(a):

    > U mnie na wsi każdy wie, że siekiera jest niebezpieczna. Masz rację,
    > dziś w mieście nie każdy może wiedzieć.

    A co z piłą rosyjskiego wynalazcy Jurija Spalinowa?
    Kiedyś przeczytałem pytanie, co też można robić siekierą a nie można piłą
    mechaniczną.
    Odpowiedzi były m.in. heblowanie oraz najlepsza "axe murders" ;>

  • 12. Data: 2023-01-26 16:41:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.01.2023 o 08:03, Krzysztof kw1618 pisze:
    > Przepisy są tak skonstruowane, że wiele rzeczy możesz normalnie kupić,
    > ale nie możesz ich swobodnie używać.
    Żadnego przedmiotu nie można "swobodnie" stosować, bo przepisy karne
    mówią o powodowaniu obrażeń i nie wspominają o rodzaju użytego do tego
    narzędzia.
    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2023-01-26 17:26:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 16:41:02 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Żadnego przedmiotu nie można "swobodnie" stosować, bo przepisy karne
    > mówią o powodowaniu obrażeń i nie wspominają o rodzaju użytego do tego
    > narzędzia.

    Ale za "niebezpieczne narzędzie" jest zwyżka, za pojazd jest zwyzka ..

    J.

  • 14. Data: 2023-01-26 17:39:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2023 o 17:26, J.F pisze:

    > Ale za "niebezpieczne narzędzie" jest zwyżka, za pojazd jest zwyzka ..

    Chyba zniżka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2023-01-26 18:50:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 17:39:35 +0100, Shrek wrote:

    > Chyba zniżka.

    Zwyzka w przypadku wypadku/nieumyslnego.

    Jezdzenie jest niebezpieczne, kierujacy ma uwazac, to i kara wyzsza,
    jak nie uwazal :-)

    J.

  • 16. Data: 2023-01-26 20:04:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2023 o 18:50, J.F pisze:

    > Zwyzka w przypadku wypadku/nieumyslnego.

    Choć mam wrażenie, że mimo, że widełki teoretycznie dla samochodu wyższ,
    to w praktyce za spowodowanie wypadku grozi mniej za inne sposoby
    spowodowania śmieci - zwłaszcza w kontekście niebezpiecznego narzędzia.
    Dlatego napisałem że za samochód jest zniżna w porównaniu z
    niebezpiecznym nrzędziem. Pewnie głównie dlatego, że z niebezpiecznm
    narzędzie rzadko kiedy jest nieumyślne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-01-26 21:39:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 20:04:06 +0100, Shrek wrote:

    > Choć mam wrażenie, że mimo, że widełki teoretycznie dla samochodu wyższ,
    > to w praktyce za spowodowanie wypadku grozi mniej za inne sposoby
    > spowodowania śmieci - zwłaszcza w kontekście niebezpiecznego narzędzia.

    A bezpiecznego?
    kwiatek postawisz na parapecie, wiatr zdmuchnie ..

  • 18. Data: 2023-01-26 21:50:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2023 o 21:39, J.F pisze:

    > A bezpiecznego?
    > kwiatek postawisz na parapecie, wiatr zdmuchnie ..

    Skoro zabiło, to znaczy że niebezpiecznie:P Wie ktoś jaki jest średni
    wyrok za nieumyślne spowodowanie śmierci - bo samochodem bez dodatkowych
    okoliczności to rok albo półtora w zawiasach chyba.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2023-01-26 23:05:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale za "niebezpieczne narzędzie" jest zwyżka, za pojazd jest zwyzka ..

    Pod warunkiem, że zrobisz coś złego. Bo z nożem możesz spacerować. Na
    rowerze jeździć.
    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2023-01-27 09:19:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 23:05:04 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > Pod warunkiem, że zrobisz coś złego. Bo z nożem możesz spacerować. Na
    > rowerze jeździć.

    Z nożem spacerować można, ale nie wolno.