  • 21. Data: 2023-01-27 10:28:33
    Temat: Re: Rower uprzywilejowany
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pewnie znacznie niższy niż za umyślną nieudaną próbę spowodowania śmierci (8-15 lub
    25, zawsze mnie to "lub" zadziwiało, sąd nie
    może 16-24).
    Czyli karzemy nie za ciała (nieboszczyk), a za mózgi (pomyślał).
    To tak od czasów Napoleona nasze myśli są trefne (nie badałem historii KK)?

    -----
    > jaki jest średni wyrok za nieumyślne spowodowanie śmierci - bo samochodem bez
    dodatkowych okoliczności to rok albo półtora w

  • 22. Data: 2023-01-27 10:29:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W sumie żaden przepis nie zabrania spacerować z nożem po schodach komendy?
    A z siekierą?

    -----

  • 23. Data: 2023-01-27 10:41:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2023 o 10:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pewnie znacznie niższy niż za umyślną nieudaną próbę spowodowania
    > śmierci (8-15 lub 25, zawsze mnie to "lub" zadziwiało, sąd nie może 16-24).
    > Czyli karzemy nie za ciała (nieboszczyk), a za mózgi (pomyślał).

    Za ciała też karzemy, bo jest nieumyslne spowodowanie śmierci.
    Teoretycznie widełki mniejsze niż za wypadek ze skutkiem, ale jak jest w
    praktyce - bo w praktyce za wypadek bez dodatkowych okoliczności jest
    1-1,5 w zawiasach. A za nieumyślne spowodowanie ile w _praktyce_
    wychodzi - mniej czy więcej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2023-01-27 18:37:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z nożem spacerować można, ale nie wolno.

    Oooo! Kurcze, a skąd coś takiego wywodzisz?
    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2023-01-27 18:39:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.01.2023 o 10:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > W sumie żaden przepis nie zabrania spacerować z nożem po schodach komendy?
    > A z siekierą?

    To wskaż. Co tu pajacować?

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2023-01-27 20:20:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 18:38:28 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > Oooo! Kurcze, a skąd coś takiego wywodzisz?

    Nie ma już?
    Przekonany jestem, że można/można było beknąć za posiadanie przy sobie noża o ostrzu
    ponad bodajże 12cm.
    Stąd problem, jak sobie do domu ze sklepu przynieść nóż kuchenny...

  • 27. Data: 2023-01-27 20:21:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 18:40:03 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > To wskaż. Co tu pajacować?

    Co ma wskazać? Przepis, którego nie ma?
    Choć z komendą to nie trafił, pewnie jest przepis, że tam w ogóle na spacerowanie po
    schodach trzeba mieć pozwolenie, nawet bez noża/siekiery.

  • 28. Data: 2023-01-27 21:36:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.01.2023 o 20:20, Dawid Rutkowski pisze:
    > Nie ma już? Przekonany jestem, że można/można było beknąć za
    > posiadanie przy sobie noża o ostrzu ponad bodajże 12cm. Stąd problem,
    > jak sobie do domu ze sklepu przynieść nóż kuchenny...

    Jak długo interesuje się prawem, tak nie pamiętam takiego dziwnego
    przepisu. Był kiedyś - w Japonii. Dokładnie na Okinawie, którą
    samurajowie podbili, ale to było kilkaset lat temu i dzięki temu
    rozwinęły się sporty walki wręcz.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2023-01-27 21:38:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.01.2023 o 20:21, Dawid Rutkowski pisze:
    > Co ma wskazać? Przepis, którego nie ma? Choć z komendą to nie trafił,
    > pewnie jest przepis, że tam w ogóle na spacerowanie po schodach
    > trzeba mieć pozwolenie, nawet bez noża/siekiery.

    Nie jestem osobą wszechwiedzącą. Może jest, tylko ja nie wiem.

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2023-01-28 00:37:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-27, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > przepisu. Był kiedyś - w Japonii. Dokładnie na Okinawie, którą
    > samurajowie podbili, ale to było kilkaset lat temu i dzięki temu

    Eeeeee...

    https://www.tokyoweekender.com/2018/12/cutting-chase
    -knife-laws-work-japan/
    Blades of all kinds are controlled in Japan via the Swords and Firearms
    Possession Control Law of 1958, which was amended in 1993, 1995, 2008,
    and just now in 2018. Here's the gist of it: owning a knife with a fixed
    blade longer than 15 cm requires permission from the prefectural public
    safety commission, but only for home ownership. Pocket blades on the
    other hand, including Swiss Army knives etc. are legal to carry around
    as long as the blade is shorter than 6 cm. Anything longer and you will
    need the same kind of permission from the prefectural public safety
    commission... UNLESS the blade exceeds 8 cm in length, in which case it is
    banned outright.

    However, exceptions can be made for utility blades like kitchen knives
    or, in some cases, knives used for fishing or hunting.

    Myślę, że takie przepisy są nadal w wielu krajach, choć często też
    dotyczą typu noża nie zaś jego długości. W Singapurze np. potrzebne jest
    pozwolenie na posiadanie miecza samurajskiego, ale już nie maczety.
    Natomiast bezwarunkowo zakazane są różne spręzynowce czy inne motylki.

    --
    Marcin