  • Data: 2004-10-16 05:37:11
    Temat: Re: wzory na t-shirtach
    Od: "Kane" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie o ile ma się do tego prawo na mocy porozumienia z autorem wzoru.

    Autorem wzorów (części) jest firma psrzedajaca te koszulki..wiec nic z tego
    nei wyjdzie [wzoru czy tez hasla wpisanego konkretną czcionką], dostalismy
    od nich lakoniczną odpowiedz ze "Yes, sorry, we currently restrict this." i
    tyle.

    > Może o ile to co jest na tych koszulkach stanowi utwór w rozumieniu prawa
    > autorskiego. Bez konkretów nie da się odpowiedzieć na pytanie czy stanowi.
    > W przypadku spornym sąd rozstrzygnie.

    Hmm a gdyby np firma znajomego nie wglebiala sie w sprawe, po prostu gdyby
    na taki sam pomysl hasla (ale inną czcioną i inny uklad) wpadl i zrobil -
    czy moglby sie tlumaczyc ze nie wiedzial ze ktos tam za oceanem jednym czy
    drugim robi takie koszulki ?

    > Jeśli są jedyne w swoim rodzaju to praktycznie na 100% podlegają ochronie
    > i jeśli znajomy je skopiuje bez zezwolenia autora to może mieć spore
    > kłopoty włączając w to odpowiedzialność karną.

    dal mi przyklad z jakiegos sklepu USA - to akurat nie te koszulki ale chodzi
    o przyklad do rozpatrzenia - mamy tu konkretną czcionke, uklad napisu i
    haslo (z jakims tam przeslaniem)
    - http://www.jinx.com/scripts/details.asp?affid=-1&pro
    ductID=12
    to jest 'utwor' i podlega ochronie ?