  • Data: 2004-01-07 20:11:07
    Temat: Re: umowa o dystrybucję programu komputerowego
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 07 Jan 2004 20:44:52 +0100, na pl.soc.prawo, humanista napisał(a):

    > dystrybutor chce ze mną, czyli producentem, zawrzeć umowę
    > jaką umowę wybrać - dystrybucyjną, komisową, agencyjną czy inną ?
    > Chodzi o to żeby m.in. umowa była tak sformułowana, żebym miał kontrolę
    > co do ilości sprzedawanych sztuk programu (dystrybutor nie mógł sprzedać
    > więcej niż mnie informuje że sprzedał)

    Moim zdaniem typ umowy - o których wyżej wspominasz - nie ma tu wiekszego
    znaczenia.
    Chodzi raczej o takie postanowienia umowy, lub taki system rozliczeń, i
    zabezpieczenie programu, żebyś miał kontrolę na ilością sprzedawanych kopii
    programu.
    Rozwiązania mogą być różne :
    1.Jeżeli ty "wypalasz" płyty z programem - to przecież wiesz ile płyt mu
    przekazałeś ( zakładam,że program do uruchomienia legalnej wersji wymaga
    jakiegoś klucza - numeru seryjnego);
    2. Jeżeli to dystrybutor "wypala" płytę to możesz tak ustawić numer
    seryjny, aby działał tylko z jednym egzemplarzem ( tzn. żeby nie można go
    było wykorzystać dla kilku płyt - o ile takie rozwiązanie jest w ogóle
    możliwe) i po prostu kontrolować ilość wydanych kluczy. Inny sposób to
    zrobienie wersji wymagającej rejestracji np. przez email, na twojej stronie
    internetowej lub w inny sposób. Wersja działała by tylko kilka dni a
    póżniej wymagałaby rejestracji ( oczywiście u ciebie) a ty podawałbyś po
    rejestracji klucz aktywujący i masz kontrolę.
    3. Jezeli sprzedaż następować będzie przez internet - to wersja z
    rejestracją jak w punkcie 2.

    Może ktoś ma jeszcze inne propozycje ?

    Mieczysław