    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: szury w życiu codziennym
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <su8qng$eil$1@dont-email.me> <q...@4...com>
    <sub1m7$elk$1@dont-email.me> <2...@4...com>
    <sudb3f$sks$3@dont-email.me> <2...@4...com>
    <sue3ju$46i$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    <sue7h5$46i$3@dont-email.me> <xwatdd49tdt$.1qxf2xq5j76k.dlg@40tude.net>
    <suefmo$ut8$2@dont-email.me> <l...@4...net>
    <sugcqh$elt$1@dont-email.me> <pf46j7y0a5c6$.olra87d1jgqf.dlg@40tude.net>
    <suh9s1$juc$1@dont-email.me>
    Date: Thu, 17 Feb 2022 14:16:12 +0100

    On Tue, 15 Feb 2022 23:35:45 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Przyszedł potop, ale łóżek nie zalało.
    >
    > "Dzisiaj dla pacjentów z Covid-19 w Polsce łączna liczba dostępnych
    > respiratorów to 2604. Liczba zajętych urządzeń wynosi 1092, co oznacza,
    > że liczba wolnych respiratorów to na tę chwilę 1512."
    >
    > https://300gospodarka.pl/live/wolne-lozka-covid-19-w
    olne-respiratory-w-polsce

    > Śledzenie tej liczby, a tym bardziej podawanie jej w dyskusji ma w takim
    > razie jakikolwiek sens? Przypomnę tylko rok 2017.

    na razie chyba tak. Mamy ilosc zachorowan ... i demonstracje
    skutecznosci szczepionki. A raczej nieskutecznosci.
    Jak wirus ewoluuje w strone niegroznej choroby, to moze przestanie.

    > "Grypa 2017. Idziemy na rekord zachorowań.
    >
    > W pierwszym tygodniu lutego lekarze w całej Polsce zdiagnozowali prawie
    > 300 tys. przypadków grypy lub chorób grypopodobnych. Ten rok jest
    > rekordowy: w 2016 r. w podobnym okresie chorowało o połowę mniej Polaków."
    >
    > https://biqdata.wyborcza.pl/biqdata/7,159116,2214020
    0,grypa-2017-idziemy-na-rekord-zachorowan.html

    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    Jest tu smiertelnosc ogółem.
    trzeba zjechac do dolnej polowy, by country, przestawic zakres od
    2016, i widac, ze w 2017 w niektorych krajach byl pik smiertelnosci
    i to nawet porownywalny z covidem. A w innych wcale.

    A w Szkocji rok później. Zreszta nie tylko - bo jak popatrzec na grupy
    wiekowe (razem z wielu krajow), to znow poczatek 2018 jest znacznie
    gorszy od 2017.

    Tak swoja droga ... a gdyby tak skorelowac te zgony od grypy i od
    covid? Nieodpornosc idzie w parze?

    Tylko troche mnie martwi ze to jakies "Z-score", jak sami piszą -
    odchylka dzielona przed odchylenie standardowe.
    Kraje, co sie wykażą niefrasobliwoscią w raportowaniu i dużymi
    wahaniami, potem będą miały male piki ?

    J.