  • Data: 2007-04-25 11:28:58
    Temat: Re: samobojstwo - bron palna
    Od: "Cyapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale może uczyń ten wysiłek i pomyśl: jak wiarygodne jest samobójstwo ze
    > strzałem w klatkę piersiową.

    Generał Kazimierz Sosnkowski w czasie zamachu majowego strzelił sobie właśnie w
    pierś. To był żołnierz, a więc profesjonalista, wiedział co robi. Uratowano go
    przez przypadek i nikt, nawet jego najwięksi wrogowie, nie kwestionowali jego
    czynu, tzn. nie zarzucali mu wykonania teatralnego gestu. Maszynka też była
    niczego sobie, 9 mm, przeżył bo zdaje się miał serce przesunięte czy coś w tym
    stylu.

    Z kolei Hanka Ordonówna jeszcze przed rozpoczęciem wielkiej kariery z powodu
    miłosnego zawodu strzeliła sobie w głowę. Przeżyła bo to jakieś kobiece
    badziewie było (6,35 mm?) ale ślad na głowie pozostał do końca życia.

    Co do Blidy to kobity mi szkoda. Ale czegoś nie rozumiem - jak zamykali Kluskę
    czy Modrzewskiego to było OK., jak działaczkę SLD to już źle?

    Jest w &#8222;Misiu&#8221; taka scena, jak stara babcia mówi: &#8222;wojna będzie,
    przed wojną
    też był wyngiel&#8221;. Ja pamiętam, że jak niejaki tow. Gierek Edward odszedł
    &#8222;ze
    względu na zły stan zdrowia&#8221; to niektórzy towarzysze zaczęli się strzelać. Broń

    krótka była wtedy ściśle reglamentowana więc w ruch poszły dubeltówki. Zaraz
    potem nastąpiła odnowa. Tak mi się więc widzi, że odnowa idzie&#8230;

    > No, chyba że kochasz państwo policyne, w którym niewygodni ludzie
    > popełniają ni z tego ni z owego dziwne samobójstwa.

    Bywa naprawde róznie. Np. sprawa Henryka Hollanda, ojca Agnieszki. Przez 40 lat
    wszycy mysleli, ze jego smierc w czasie aresztowania to robota SB, ostatnio
    okazało sie, ze to jednak zwykle samobójstwo.

    Pozdrawiam

    Czapla