  • Data: 2003-03-11 12:01:29
    Temat: Re: problem spamu
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo nie każdego stać na zawracanie tyłka telewidzom.
    > Przecież tego też można zakazać.

    Jestem ZA! ;-)
    Prawdę mówiąc, to ze wszystkich rodzajów reklam ta
    telewizyjna najbardziej działa mi na nerwy.

    > A wtedy będziemy dopłacać z "kieszeni
    > podatnika" za działalność telewizji lub telewizje komercyjne będą
    pokazywały
    > sztukę rosyjską tak, jak to było dawniej.

    Stacji komercyjnych się nie czepiam, gdyż faktycznie muszą z czegoś
    się utrzymywać. Albo reklama albo kodowanie - innego wyjścia nie ma.
    Telewizja publiczna to jednak zupełnie co innego - płacę abonament
    i nie życzę sobie nachalnego wtykania mi reklamówek.

    > Może powinniśmy pójść w drugą stronę? Pobierać od spamerów opłaty, które
    > spożytkowane byłyby na zmniejszenie kosztów dostępu do internetu.

    Pomysł dobry, ale trudny w realizacji ;-)

    > Nadal
    > twierdzę, że wysyłanie emaili stanowi nieuczciwą konkurencję.

    A ja dalej twierdzę, że mimo wszystko niczego _nieuczciwego_
    w spamie nie widzę i to dosyć niefortunne określenie.
    Od 10 marca jest po prostu zakazany, bo tak stanowi ustawa.
    Zauważ, że każda reklama zakłada wtykanie jej odbiorcy niejako
    "na siłę" - niezależnie od tego czy w TV, radio czy prasie.

    > Za ogłoszenia w prasie się płaci. Żeby uzyskać interesującą informację na
    > temat piłki nożnej nie trzeba przeglądać kolumny ogłoszeń.

    Ale z faktu, że reklama spamowa jest bezpłatna nie można przecież
    wywieść twierdzenia, że jest przez to "nieuczciwa" - to dwie różne
    sprawy i na to właśnie zwracałem uwagę.

    > Rozdawanie ulotek czy podrzucanie? Rozdawanie - tu dostajesz do ręki - nie
    > musisz brać. Podrzucanie - znajdujesz pod drzwiami na wycieraczce - z tym
    > też należałoby walczyć. Mam wrażenie, że jeśli poruszasz tę kwestię to
    > zgadzasz się ze mną również w sprawie emaili.

    Szczerze powiedziawszy, to do spamu już się przyzwyczaiłem i wrzucam
    go od razu do kosza ;-)
    IMHO ustawa niewiele tutaj pomoże, gdyż spam zagraniczny jak był tak
    będzie dalej - nie robiłem jakichś szczegółowych badań, ale mam wrażenie,
    że i tak większość natrętnych przesyłek w mojej skrzynce pochodzi
    z zagranicy.

    BTW - jak nowe prawo wpłynie na darmowe konta pocztowe ?
    AFAIR to przy zakładaniu konta nie dawałem _pisemnej_ zgody na
    otrzymywanie reklamówek.

    Pix