  • Data: 2005-04-09 17:31:29
    Temat: Re: pozew przeciw ZUS - proszę o pomoc
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Gdzie masz powiedziane że dotyczy to rent? Organ rentowy w kpc ma swoją
    > własną definicję i nie ogranicza sie do organu wydającego decyzję w
    > sprawie rent.

    Wiesz dla mnie art. 477(8) wyraźnie określa do czego stosuje się przepisy
    KPC i jakoś nie mogę odnaleźć tam przepisu odnoszącego się do emerytur i
    zasiłków przedemerytalnych (bo one mają własną ustawę).

    > Jakie znowu odwołanie od decyzji? Jaka ścieżka administracyjna?
    > Odwołanie od decyzji przysługuje przecież do sądu.

    A gdzie tu masz decyzję (oprócz tej o przyznaniu swiadczenia
    przedemerytalnego)?. Przeczytaj watek od początku, oni się nie odwołali od
    tej decyzji na razie nigdzie, a decyzja na odwrocie ma pouczenie iż można
    się odwołać do sądu ubezpieczeń i tam siemogą odwołac bo inaczej i tak sąd
    rejonowy i okręgowy zgodnie z własciwością tam przesle sprawę.

    > Jak to nie ma - masz prawo do wniesienia odwołania, bo organ nie wydał
    > decyzji.

    Jedną wydał. I od niej muszą sięodwołać zgodnie z przepisami a dodatkowo
    muszą wnieśc o przywrócenie terminu gdyż miesięczny okres na wniesienie
    odwołania dawno minął.

    >Przecież zostało to wprost napisane. Co zrobi sąd określone jest w
    >art.477[14]§3 kpc

    Renty, renty i jeszcze raz renty, w przypadku emerytur muszą postępować
    zgodnie z ustawą o emeryturach i rentach wypłacanych z FUS.

    > Co rozumiesz przez skargę na bezczynność?

    Brak wydania decyzji lub postanowienia w przewidzianym do tego w KPA
    terminie.

    > Dlaczego tak się upierasz co do konieczności wnoszenia skargi w
    > postępowaniu administracyjnym?

    Bo mówię o dwóch sprawach. O wniesieniu odwołania od decyzji oraz o złożeniu
    skargi na bezczynność. Oddziel te dwie sprawy od siebie.

    >W tym przypadku nie ma takiej, skarga (nazywane odwołaniem) przysługuje do
    >sądu.

    No pewnie, przecież nikt tu o niczym innym nie pisze. Chodzi tylko że jak
    chcą się ODWOŁAĆ od decyzji emerytalnej do do sądu ubezpieczeń a jak chcą
    wnieśc SKARGĘ na bezczynność organu to mają problem bo za bardzo nie wiadomo
    gdzie.

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl