  • Data: 2007-11-08 22:19:56
    Temat: Re: kupiłem okna :((
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Widziałem wiele okien tak wstawionych, że węgarki na szybę zachodziły - bo
    > ktoś dopasowywał do wym. wewnętrznych.
    Tu zachodza na ramę 0.3-05 - 1 cm
    >Jesli ściana jest równa, to lepiej
    > wygladałoby zastosowane poszerzenie ram (są zazwyczaj 2-5cm). Wygląda to
    > estetyczniej, tak jakby ramy były nieco szersze.
    Szczerze mówiąc myślałem, że mi to zaproponuja:tym bardziej, że nie
    zmieniało to rozmiarów szyb.

    Jak zadzwoniłem do fachowca, który mierzył, to przyznał, że okno powinno
    być szersze o 3 cm. Dzwonił do szefostwa, ale było za późno (szyby
    zamówione). Proponowałem obmurowanie otworu montazowego, ale powiedzieli,
    że styropian i więcej kotew wystarczy. Zobaczymy. 5 lat gwarancji. A okno
    będzie pracowć: są dwa skrzydła po 60 cm, każde zamknięcie=dociśnięcie
    klamki w osi okna powoduje, że ościeznica pracuje.

    [OT]
    I pomyślec, że zamówiłem u nich tylko ze wzgledu na szyby: inni producenci
    kupuja szkło najtańszych dostawców, a wszyscy kupuijący szaleją za k=1.0
    a okna mają być ciepłe i szczelne. Nawiewniki:standard w innych miastach sa
    postrzegane jako rodzaj dziwactwa. Mam matkę po wylewie, i chciałem szkło
    ograniczające przegrzewanie mieszkanai w lecie i jednocześnei niezbyt
    ciemne. W inych pokojach się sprawdziło (g=42, lt 70, u 1.1)

    --
    Marek