  • Data: 2010-12-13 09:31:35
    Temat: Re: koszty windykacji
    Od: "Volver" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:qe1996bp2iyp.1aro2isgml4oj$.dlg@40tude.net...

    > Masz to jasno określone w umowie z klientem? Jeśli nie to nic z tego.
    > Gdybyś miał to i owszem - zakładając że nie są wygórowane i jasno jest
    > opisane kiedy będzie nimi obciążony.

    A dlaczego jeśli nie mam w umowie, ale poinformuję go o tym teraz, to już
    jest nielegalnie? W umowie nie ma też (bo umowa była ustna), że mogę go
    podać do sądu - więc co - też mi nie wolno?
    Jak ktoś wyżej napisał - sporo firm obciąża klientów kosztami wezwań do
    zapłaty, więc dlaczego nie można obciążyć kosztami samej windykacji?

    A teoretyzując - jeśli nie mam żadnej pisemnej umowy, ale klient się spóżnia
    z zapłatą, to czy mogę mu wysłać informację, że jeśli w ciągu podanego
    terminu nie ureguluje długu, to sprawa zostanie skierowana do windykacji, a
    koszty obsługi przerzucone na niego? Czy jeśli odeśle taką podpisaną
    informację, to będzie to równoznaczne w umową?

    Sławek