  • Data: 2003-11-07 21:56:44
    Temat: Re: kosztu zastępstwa procesowego
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kizzi" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bog47o$47u$1@absinth.dialog.net.pl...
    > otrzymałam dziś dwa postanowienia;
    > 1. o przywróceniu terminu do złożenia wniosku o przyznanie kosztów
    > postępowania zabezpieczającego
    > 2. zasądzające od nas na rzecz powoda 2.400,00 zł tytułem zwrotu kosztów
    > procesu (w uzasadnieniu to właśnie koszty zastępstwa poniesione w
    > postępowaniu zabezpieczającym) (prawdopodobnie na podst. art. 351 kpc
    par.3)

    > czy lepiej zażalić się na postąnowienie o przywróceniu terminu (bo nie
    wiem
    > na jakiej podstawie sąd termin przywrócił)

    A co chesz podnosic? I czy jestes pewien, że zażalenie Ci przysługuje, bo ja
    nie bardzo.

    > czy może na zbyt wysokie koszty zastępstwa, czyli na drugie
    postanowienie.??

    A czemu niby zbyt wysokie? To tez dla mnie novum - chcesz skarżyć _tylko_
    wysokość zastępstwa wynagrodzenia za zastępstwo procesowe? Przecież jest ono
    limitowane (art. 98 par 3 kpc). Możesz, jak się zdaje, zaskarżyc całe
    postanowienie o przyznaniu kosztów jako taki, ale dlaczego uważasz, że sąd
    mógłby zmienić swoje stanowisko? Z tego co rozumiem, to zapadł wyrok
    zasądzający dla Twojego przeciwnika, tylko jego pełnomocnik zagapił się z
    wystapieniem o zwrot cześci kosztów (dot. post. zabezpieczającego). Czy
    generalnie koszty obciążają Ciebie, zgodnie z ogólną reguła art. 98 par. 1.
    No chyba, że potrafisz dobrze uzasadnić, że zabezpieczenie nie było
    "niezbędne do celowego dochodzenia praw", ale w sumie to sąd juz
    stwierdził, że było celowe, bo inaczej oddaliłby wniosek o zabezpieczenie...

    No ale jak masz mocne argumenty...

    > a może najpierw pierwsze a potem drugie?? czy nie uciknie mi termin??

    Jak nie złozysz w terminie to ci ucieknie. Czas nie czeka na nikogo, jak
    mawiają Anglicy.

    > co sądzicie o tej sprawie??

    Ja bym sobie darował. No chyba, że masz bardzo poważne argumenty...

    Depi.