  • Data: 2002-03-24 11:26:27
    Temat: Re: kontrola biletow - prosba o interpretacje
    Od: "Buker" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zanim zaczniesz ustawiać przeczytaj dokładnie cały wątek. Gdybyś to
    uczynił to zauważyłbyś, że odpowiadałem na taki oto post niejakiego Kaizena:

    > Kotroler ma prawo zatrzymać do momentu przyjazdu policji, jeżeli osoba nie
    > chce okazać dokumentów lub próbuje uciec.

    Jakim prawem?

    A to zmienia nieco postać rzeczy. Konrolerzy w tej sytuacji mają
    podstawy sądzić, że osoba dopuszcza się wykroczenia z art 121 KW. Gdyby nie
    można było wyjaśnić czy robi to pierwszy czy trzeci raz to przepis ten byłby
    absurdalny na co przy założeniu "racjonalności ustawodawcy" zgodzić się nie
    można.

    Tak więc Twoje liczne cytaty z orzeczeń SN były spektakularne aczkolwiek
    chybione. Chyba, że lubisz dyskutować z tezami, których nikt nie postawił.
    Reasumując moje uwagi dotyczyły innego stanu faktycznego niż tego, który
    ty przytoczyłeś - co jasno wynika z historii wątku. Nie posądzam Cię rzecz
    jasna o manipulacje, a wszelkie nieścisłości, braki i omyłki w Twoim poście
    zwalam na karb chęci znalezienia błędu w moim poście. Życząc sukcesów
    pozdrawiam...