eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokomunikacja miejska › Re: komunikacja miejska
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
    .pl!news.nask.pl!news-stoc.telia.net!217.209.241.210.MISMATCH!news-stod.telia.n
    et!telia.net!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-ma
    il
    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komunikacja miejska
    Date: Fri, 19 Sep 2003 16:40:00 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <bkf4cs$gra$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <bkcfop$s4f$1@nemesis.news.tpi.pl> <bkcig7$m9$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <s...@d...ists.pwr.wroc.pl>
    NNTP-Posting-Host: net1.myslowice.artcom.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1063982301 17258 213.25.137.3 (19 Sep 2003 14:38:21
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Sep 2003 14:38:21 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:165382
    [ ukryj nagłówki ]

    > w przypadku wypadku lub np. problemów z pogodą ok.
    >
    > ale w przypadku awarii można wyjść z założenia, że była to wina
    > przewoźnika gdyż autobus w tym wypadku nie spełniał odpowiednich
    > warunków technicznych.
    > przewoźnik praktycznie nie jest w stanie udowodnić, że było inaczej.
    > praktycznie zawsze autobusy są w fatalnym stanie technicznym.

    OK ale jesli pasazer wystepuje z jakims roszczeniem to on powinien
    udowodnic, ze awaria miala miejsce wskutek niedopatrzenia przewoznika, a nie
    np. wynikala ze zwyklego zmeczenia materialu... Poza tym smiem twierdzic, ze
    gra jest niewarta swieczki - tyle zachodu zeby dostac zwrot 2 zl?

    > inaczej mówiąc przewoźnik ma obowiązek zapewnić przewóz zastępczy
    > lub zwrot kosztów biletu.

    Pojazd zastepczy zapewnia (prawie) zawsze - nie tyle w obawie przed pozwami
    pasazerow, co dlatego ze zwyczajnie stracilby mnostwo kasy za niewykonanie
    kursow...A zwrot kosztu biletu - patrz wyzej.

    > przy czym lepiej mieć zaświadczone na bilecie, że takiewypadek miał
    > miejsce. aczkolwiek w tym wypadku awaria na pewno była zapisana w
    > papierach przewoźnika.

    Wszelkie awarie, wymiany wozow itd sa odnotowywane w kartach drogowych,
    natomiast nie wiem jak sobie technicznie wyobrazasz takie zaswiadczenie na
    bilecie?

    pdr
    Olo


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1