  • Data: 2009-07-09 17:37:52
    Temat: Re: jak się bronić przed prześladowaniem
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    eAleksandra <e...@o...pl> napisał(a):

    > przynam, że liczyłam, że lokanie znajdę jakąś pomoc .. i to dosłowne chodzi
    > o już pomoc - nie o rady w stylu' idź na policję' (a jak ktoś miał do
    > czyninenia ze skutecznośią w takich czy innych przypadkach, to wie czemu
    > człowiek musi szukać innych sposóbów..)
    No do cholery jasnej, piszesz, że sprawa ma miejsce w Oliwie (czyli Gdańsk).

    1) Jeśli pod nosem komisariatu to dziewczyna ma jakieś 1800 metrów do
    przejścia, by znaleźć się na Wydziale Prawa i Administracji UG. Na ostatnim
    piętrze, w wyznaczone dni, siedzi kilku studentów prawa i czeka na takie
    duszyczki z niecierpliwością. Tyle, że nie w czasie wakacji... Po wakacjach -
    przynieść ksera dokumentów, zadzwonić do Studenckiej Poradni Prawnej (czy coś
    takiego). Strona - http://www.prawo.ug.gda.pl/index.php?id=1&p=438 . Tylko
    bywa, że studentowi trzeba tłumaczyć bardzo powoli, by zrozumiał, o co chodzi
    (przy okazji, ja czytałem Twoje wypowiedzi po kilka razy i zrozumiałem z tego
    tyle, że dziewczyna samotnie wychowuje dziecko i mieszka w Oliwie).

    2) Centrum Praw Kobiet na de Gaulle'a (jakieś 6 km od komiasariatu w Oliwie),
    jest tam też psycholog, tel. (0-58) 341-79-15 .

    3) Gdzieś raz na kwartał, różne instytucje (samorząd adwokaci, samorząd
    radców prawnych, prokuratura, rzecznik praw obywatelskich, ...) organizują
    imprezy typu "dzień bezpłatnych porad prawnych". Info w prasie, w internecie
    (gazeta.pl -> Trójmiasto , gdansk.naszemiasto.pl , trojmiasto.pl , strony
    samorządów prawniczych).

    4) Tu jest lista podmiotów świadczących bezpłatną pomoc prawną na terenie
    Gdańska, przygotowana przez MOPS: http://www.mops.gda.pl/coijak/dokumenty/
    poradyprawne.pdf .

    Powodzenia!