  • Data: 2008-07-29 11:57:01
    Temat: Re: ile nalezy trzymac rachunki?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Herald pisze:

    > Ja nawet paszportu nie mam ;) /hihi wiem że teraz po "szengen" można na DO
    > mykać/
    > A tak dla jasności - możesz podać konkretny par. z UOPDoOF ?
    > i czy to się ma do zwykłych PITów (np. 36, 37) czy do PITów które składają
    > pracujący i zarabiający za granicą?
    > Bez sensu jest - IMO - by US sobie rezerwował kolejne 3 lata dla osoby
    > która nawet nie wyjechała za granicę, nie mówiąc o zarobkowaniu tam.

    Ustawa ordynacja podatkowa
    art. 70a
    § 1. Bieg terminu przedawnienia, o którym mowa w art. 68 § 1 i 3 oraz w
    art. 70 § 1, ulega zawieszeniu, jeżeli możliwość ustalenia lub
    określenia zobowiązania podatkowego wynika z umów o unikaniu podwójnego
    opodatkowania lub innych ratyfikowanych umów międzynarodowych, których
    stroną jest Rzeczypospolita Polska, a ustalenie lub określenie przez
    organ podatkowy wysokości tego zobowiązania uzależnione jest od
    uzyskania odpowiednich informacji od organów innego państwa.

    § 2. Zawieszenie terminu przedawnienia, o którym mowa w § 1, następuje
    od dnia wystąpienia przez organ podatkowy z wnioskiem do organu innego
    państwa do dnia uzyskania przez organ podatkowy żądanej informacji -
    jednak nie dłużej niż przez okres 3 lat.

    § 3. Zawieszenie terminu przedawnienia, o którym mowa w § 1, może
    następować wielokrotnie; w takich przypadkach okres łącznego zawieszenia
    terminu przedawnienia nie może przekraczać 3 lat.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz