  • Data: 2013-01-30 00:39:20
    Temat: Re: gwarancja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

    > Co znaczy gwarancja opisuje KC,

    Ale nie w przypadku sprzedaży konsumenckiej.
    Wtedy to znaczy co innego, bo artykuł o gwarancji wg KC jest
    w całości uchylony przepisem "konsumenckim".

    > czyli jest to zobowiązanie gwaranta do
    > bezpłatnej naprawy, lub dostarczenie towaru bez wad. Natomiast UoSWSK podaje
    > wyraźnie że nawet niepodanie warunków gwarancji nie unieważnia jej.

    I to drugie to prawda.
    W szczególności o tyle, że warunki gwarancji konsumenckiej
    wynikają np. z reklamy.

    > Problem w tym że niezgodność to nie to samo co gwarancja

    Wrrr. Czytasz co napisałem?
    W zamian, ale gwarancja w zamian gwarancji!
    Gwarancja konsumencka jest w zamian gwarancji wg KC.
    Nie ma NIC do tego, że występuje OBOK niezgodności,
    tego nie dotykałem.

    Pisałem że gwarancja wg ustawy konsumenckiej jest INNA niż ta z KC!
    Jeśli ma zastosowanie ustawa konsumencka, przepisy z KC nie
    obowiązują, w zamian obowiązują odrębne przepisy o gwarancji
    konsumenckiej.
    I (w odróżnieniu od tych z KC) nie przewidują one np.
    domyślnego okresu gwarancji ani jej zakresu.
    Po przyjrzeniu się, są one (z wyjątkiem automatycznego
    uznawania "zapewnienia" przez reklamę i inne deklaracje)
    słabsze niż te z KC.

    > Jeśli kupiony towar się zepsuje, bo
    > ma prawo się zepsuć, to "niezgodność" nic ci nie daje.

    A gwarancji może nie być lub może nie gwarantować praktycznie nic.
    Owszem, prawda.

    Ale z kolei towarów które "mają prawo się zepsuć" a do których
    stosuje się "rozsądne" gwarancje chyba za wiele nie ma.

    pzdr, Gotfryd