  • Data: 2003-07-09 06:46:07
    Temat: Re: e-maile reklamowe
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

    > publikuja

    > dlaczego wprowadzasz kogoś w błąd?
    >
    > Rozdział 1 - Przepisy ogólne, Art. 1. "Ustawa określa"
    > 3) zasady ochrony danych osobowych osób fizycznych korzystających z usług
    > świad
    > czonych drogą elektroniczną.
    >
    > w związku z powyższym, sama ustawa i ochrona skrzynek e-mail dotyczy
    > osób fizycznych, w żadnym wypadku firm.

    oj chyba Ty wprowadzasz w błąd
    gdyby było tak jak mówisz, to w art. 10 ww. ustawy mowa byłaby o osobach
    fizycznych

    poza tym art. na który się powołujesz, owszem dotyczy ochrony danych osobowych,
    ale w związku z korzystaniem z usługi elektronicznej (czyt. dane wykorzystywane
    przez usługodawcę konieczne do ...art. 18 ustawy) - rozdział 4 ustawy

    a tak w ogóle to skąd wniosek, że ustawa chroni tylko adresy e-mail osób
    fizycznych??? - czyt. art 10 generalny zakaz przesyłania informacji handlowych

    imho ustawa dotyczy wszystkich adresów e-mail (a dokładniej ich ochrony), czy
    to osób fizycznych czy też firm
    co innego, gdy ktoś udostępni adres e-mail W CELU otrzymywania na niego
    informacji handlowych - co do tego przypadku, czyli udostępnienia adresu e-mail
    w panoramie firm, nie wydaje mi się, żeby adresy te zostały udostępnione W CELU
    otrzymywania ofert handlowych, a jedynie do kontaktu potencjalnych klientów z
    firmą za pośrednictwem adresu elektronicznego, dlatego również imho na wysłanie
    tego rodzaju informacji na opublikowane w panoramie firm adresy firmowe e-mail
    konieczne jest posiadanie zgody właściciela danego adresu e-mail

    konkluzja?
    z całym szacunkiem dla przedmówców...ustawa chroni wszystkie adresy e-mail
    (osób fizycznych i firm) - partrz art. 10 ustawy

    pozdrawiam
    d.