eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoe-maile reklamowe › Re: e-maile reklamowe
  • Data: 2003-07-09 09:19:50
    Temat: Re: e-maile reklamowe
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Damian" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:begj1g$2lrp$1@news.atman.pl...
    > to wszystko jest chore, przeciez moge zadzwonic do prezesa firmy i
    > powiedziec mu to samo co napisalem w mailu i to nie bedzie spam, bo
    dzwonic
    > mozna a wysylac ofert nie

    żebyś się nie ździwił :)
    cytuję: "Posłużenie się telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą
    elektroniczną,
    automatycznym urządzeniem wywołującym lub innym środkiem komunikacji
    elektronicznej w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może nastąpić
    wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta".

    jeżeli więc dzwonisz aby coś sprzedać (jakby nie było chęć zawarcia
    umowy kupna-sprzedaży), musisz mieć na to zgodę konsumenta.

    oto podstawa prawna,
    źródło: Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną

    Art. 27.
    W ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U.
    Nr
    22, poz. 271) w art. 6:
    1) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    "1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron,
    przy
    wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności
    drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia niezaadresowanego
    lub zaadresowanego, listu seryjnego w postaci drukowanej lub
    elektronicznej, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia,
    reklamy w postaci elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia,
    telewizji, automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu,
    wideotekstu,
    poczty elektronicznej lub innych środków komunikacji elektronicznej w
    rozumieniu ustawy z dnia ... o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    (Dz.U. ..., poz. ...), są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem
    konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją
    działalność.";
    2) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
    "3. Posłużenie się telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą
    elektroniczną,
    automatycznym urządzeniem wywołującym lub innym środkiem komunikacji
    elektronicznej w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może nastąpić
    wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta.".


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1