  • Data: 2023-12-08 14:15:07
    Temat: Re: dżentelmeni jezdni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.12.2023 o 21:50, J.F pisze:

    > A ile to metrów "wtargnięcie" ?

    Było t o tu już po wielokroć wałkowane. Na pewno nie mniej, niż droga
    awaryjnego hamowania. Sam przepis mówi o niepowodowaniu istotnej zmiany
    prędkości. Nie wiem, jaka jest w tym miejscu dopuszczalna prędkość
    pojazdów. Jakakolwiek by ta odległość nie była potępiam zachowanie
    kierującego, który to filmował polegające na wtargnięciu na pas jazdy z
    kierunku przeciwnego.

    > dokładnie taka sama.

    Zdecydowanie zła, bowiem jadący drogą główną ma pierwszeństwo zawsze, a
    nie tylko, gdy już się znajdzie na skrzyżowaniu.

    > No to sie może ujednolicic jeszcze raz.
    > Wszak sądy się mają na ustawach opierać.

    I właśnie się opierają. Nie uchylono przepisu zakazującego pieszemu
    wejście "tuż przed nadjeżdżającym pojazdem". Nie określono nawet, kto to
    jest ów "mityczny" pieszy wchodzący na przejście. Uważam, ze sama
    kampania społeczna odpowiada za sporą część ofiar.

    --
    (~) Robert Tomasik