  • Data: 2023-12-08 00:58:22
    Temat: Re: dżentelmeni jezdni
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 6 grudnia 2023 o 14:18:54 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > Mądre dziecko. Może stała za daleko od krawędzi i myśleli, ze tylko stoi
    > - ale to też akurat z jej strony mądre.

    Możliwe, że dziecko bardziej wykorzystuje swoje spostrzeżenia co do
    lokalnej kultury, niż jakąś wiedzę wpojoną przez rodziców. Zapewne
    przechodzi tamtędy codziennie i nie można wykluczyć, że miało sytuacje
    niebezpieczne, które wybiły mu skutecznie z głowy nawet coś takiego jak
    zbliżenie się do krawędzi jezdni - zatem równie dobrze to "ulica" mogła
    "nauczyć" je takiego zachowania, może nawet "nauczyć" dość brutalnie.

    Zachwyt nad mądrością dziecka prowadzi do tego, że należałoby może
    taką mądrość propagować, może nawet brutalnie ją wymuszać, bo wtedy
    dyskusje o przepisie stracą sens, może nawet pieszych by wtedy nie było...
    I mam wrażenie, że ci najbardziej zachwycający się dzieckiem w
    komentarzach pod filmikiem właśnie tego by chcieli, tylko jakoś tego
    upragnionego przez nich celu nie chcą głośno wyrażać.

    Pozdr-
    -Rowerex