  • Data: 2014-01-04 09:20:06
    Temat: Re: dlaczego policja ulgowo traktuje bandytów?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobrze.
    > Obróćmy kota ogonem: niewątpliwie mocnym argumentem po stronie Andrzeja
    > będzie "obawa [...] zatarcia dowodów przestępstwa". 244 KPK.
    > Znikające taśmy, psujące się rejestratory...
    > (tak, wiem, one się kolegom zatrzymanego zepsują, w sumie prewencja
    > służy jemu, do uwolnienia od podejrzeń :P)

    Po pierwsze ów monitoring w ogóle musiałby być. W tym wątku mowa o jakieś
    reklamie na trawniku i powątpiewam, by to było monitorowane. Po drugie,
    jeśli monitoring jest, to wzywa się na miejsce tzw. grupę zdarzeniową, a ta
    nagranie zabezpiecza. Sposobów zrobienia tego jest kilka. Począwszy na
    zwykłym obejrzeniu na monitorze i udokumentowaniu ogledzinami, poprzez
    zabezpieczenie nagrania na trwały nośnik, aż po zabezpieczenie całego
    rejestratora. Bywają z tym czasem problemy, bo obecnie rejestrator, to
    niekoniecznie skrzynka z magnetowidem i samo nagranie po sieci może być w
    odległych przestworzach internetu, ale wówczas najczęściej z kolei operator
    nie ma szansy usunięcia tego.

    Druga kwestia została już przez Ciebie zasygnalizowana. Sprawcą wygłupów
    jest najczęściej szeregowy ochroniarz, który w ogóle nie ma dostępu do tego
    monitoringu, bo on przeważnie rónież i jego kontroluje. Jak to nagranie "ma
    zniknąć", to ono zniknie niezależnie od tego, czy ochroniarza zatrzymamy,
    czy nie. I tak nie on to będzie robił.

    Zatem dalej mnie do zatrzymania nie przekonałeś.