  • Data: 2002-07-06 20:44:46
    Temat: Re: co zrobić w tej sprawie?
    Od: Marcyś <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <m...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:39d8.000003b3.3d26a822@newsgate.onet.pl...
    > wieczorem w godzinach 22 szłam z psem na spacer poczym zostałam zaczepiona
    > przez pijanego mężczyzne który doczepił sie do mnie gdyz pies jest duzy i
    nie
    > ma kaganca, ale nic mu nie robił.pijany pan szedl z kolezanka i też miała
    psa
    > i był w kagancu.poczym własnie pijany podszedł do mnie zaczól mnie wyzywac
    > mi grozić nic mi nie zrobił , ale mam pytanie gdyby moj pies ugryzł go w
    mojej
    > obronie czy ponosiła bym kare za to ze go ugryzł i byl bez kaganca? czy
> [...]

    W obronie przed czym, skoro Ci nic nie zrobił?
    Osoba pijana podlega takiej samej obronie prawnej jak trzeźwa i może być
    pokrzywdzona przestępstwem, a przy spowodowaniu uszkodzeń ciała lub
    narażeniu na doznanie takich uszkodzeń (art. 156, 157 lub 160 kk) zachowanie
    się pokrzywdzonego nie uwalnia od odpowiedzialności.
    Przy wyzwiskach z jego strony nikt nie uznałby ataku Twojego psa za obronę
    konieczną. Twój pies mógłby co najwyżej użyć środków współmiernych do
    środków użytych przez sprawcę znieważenia Ciebie, czyli też go wyzwać :-).