  • Data: 2002-03-31 21:57:57
    Temat: Re: co po wypadku ?
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Wojcicki" <p...@p...net> napisał w wiadomości
    news:4pj68a.sr2.ln@213.77.145.13...

    > Zeby nie bylo pozniej problemow z ubezpieczeniem.

    No właśnie. Potem kończy się narzekaniem na brak policjantów na ulicy,
    bo gość, który wymusił pierwszeństwo i stłukł sobie i drugiemu
    pojazdowi światła wie, że jemu nigdy jeszcze się nic takiego nie
    stało, więc potrzeba Policjanta, który pouczy prawidłowo jadącego, że
    wina jest po jego stronie. Dodatkowo oczywiście nie pozwoli ruszyć
    pojazdów tarasujących przejazd i utrudniającym innym ruch.
    W mojej opinii ok. 80 % zdarzeń nie wymaga obecności policji (nie
    mówię o wypadkach z ofiarami i znacznymi szkodami, lecz tylko tych
    drobnych zdarzeń), ponieważ nietrudno ustalić sprawcę (winnego
    kolizji). Wystarczy zgodne złożenie oświadczeń w dowolnej (najlepiej
    tej placówce ubezpieczyciela, gdzie polisę ma winny) i zgodnie spisać
    niezbędny protokół. Główny problem tkwi w tym, że:
    a. każdy z nas jest bardzo dobrym kierowcą i na pewno nie on jest
    winien lecz ten drugi (bo to oferma);
    b. nawet jak przypuszczam, że ja jestem winien to przecież dobrowolnie
    się do tego nie przyznana;
    c. nawet jak mi udowodnią winę to ten drugi był w zmowie z Policją i
    niesłusznie go oskarżono.

    Reasumując: brak odwagi, strach, nieznajomość przepisów pogłębiają
    problemy z ubezpieczycielami.

    Popytajcie swoich znajomych, ilu z nich przyzna się do uczestniczenia
    w kolizji, ilu z nich powie - z mojej winy. To jest bardzo pouczając
    e.

    Kotewka
    k...@w...pl