  • Data: 2003-05-07 20:25:28
    Temat: Re: art 43 KPA
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Znajomy nie miał obowiązku nikogo informować o zmianie adresu za jednym
    wyjątkiem. Miał obowiązek się przemeldować. Jeśli wysłali to na adres inny,
    niż zameldowanie, to po prostu nie doręczyli tego i terminy odwoławcze
    biegną od skutecznego doręczenia, czyli od teraz. Jeśli jednak nie
    przemeldował się, to zastosowanie ma przede wszystkim art. 44 kpa. A zatem
    zostawili pismo w urzędzie pocztowym i z upływem określonego tam terminu
    uznali za doręczone.

    Art. 41 kpa ma zastosowanie zupełnie w innym momencie. Jest to ułatwienie
    dla urzędników, by nie musieli za każdym razem wysyłając jakiekolwiek pismo
    sprawdzać, czy strona wczoraj nie przemeldowała się. Byłoby to uciążliwe i
    ustawodawca uznał, że zasadnym będzie obciążyć obowiązkiem ewentualnego
    informowania strony. Ale oczywiście masz rację, że to dotyczy dopiero po
    tym, jak strona dowie się, że jest stroną. Zresztą wówczas z reguły jest
    stosowne pouczenie maczkiem nabazgrane gdzieś.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-