  • Data: 2003-12-29 20:21:06
    Temat: Re: akt notarialny - kupno mieszkania od developera
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Notek" <...@...n> napisał w wiadomości
    news:bspmne$6n8$1@inews.gazeta.pl...
    > Budynek stoi, mieszkania przekazane. ZTCW inni lokatorzy tez kupili
    > na umowe przedwstepna i czekaja na zaproszenie do podpisania
    > aktu notarialnego. Boje sie wplacac 100% zeby nie bylo pozniej
    > takiego przekretu jak z firma Pontus z Wroclawia ktora oglosila
    > upadlosc i w tej chwili syndyk wystawil na sprzedaz mieszkania
    > juz raz sprzedane ale bez aktow notarialnych. Lokatorzy sa bez
    > szans gdyz jak wiadomo w pierwszej kolejnosci zaspokaja sie
    > roszczenia skarbu panstwa. No wiec czego mam żądać od
    > developera zanim dokonam pelnej zaplaty za mieszkanie ?
> [...]
    To proste! Żądaj notarialnego przekazania prawa własności lokalu zanim
    zapłacisz całą kwotę. W żadnym wypadku nie płać całej sumy przed
    podpisaniem aktu sprzedaży - bo teraz ty masz pieniądze a deweloper ma
    lokal, a jak zapłacisz ty nie będziesz mieć nic, a deweloper będzie miał
    wszystko. Ewentualnie żądaj podpisania umowy przedwstepnej - przyrzeczenia
    przeniesienia własności - notarialnej - da ci to większe uprawnienia przy
    dochodzeniu swoich praw niż zwykła umowa. I nie daj się zwieść
    stwierdzeniom, że nie można notarialnie, można, a nawet trzeba. W
    ostateczności użyj argumentu, że uczciwy deweloper by się zgodził, bo czego
    miałby się bać.