  • Data: 2023-04-26 01:37:50
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-04-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bez znaczenia - to były puste pieniądze za które nie było ani towarów
    > ani usług. Musiały spowodować inflację.

    Jak bez znaczenia. To są pieniądze za które opłacono wydatki bieżące.
    Jest lockdown, nie masz klientów a musisz opłacać np. najem, prąd,
    zusy... Dostajesz kasę na opłacenie, ale nadal nie masz klientów i nie
    masz dochodów. Co tu napędza inflację?

    Nie masz pieniędzy, bankrutujesz, robi się mniejsza podaż przy takiej
    samej ilości kasy na rynku. Ceny rosną. Rosnie bezrobocie, ludzie
    wystepują o zasiłek. Przemyśl to jeszcze :)

    > Zwracam uwagę na niekonsekwencje - jak z tych danych ktoś wyliczy że
    > uratowano 20 milionów osób to już ok i naukowy konsensus;)

    Ale co ma do tego nasz Iza?

    > To czy warto o jedno (ja uważam że do pewnego momentu warto) a "naukowe"
    > tępienie nieszczepów to drugie.

    Nie naukowcy tępili nieszczepów.

    >>> https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-
    vaccine-weekly-surveillance-reports

    > To pierwsze ok, drugie nie bardzo. NIe tłumaczy też tech trzech
    > miesięcy. Tak czy inaczej skuteczność musi być niska, skoro takie rzeczy
    > sprowadzają ją do zera. A i w praktyce liczy się praktyka.

    Nie musi. Może.

    > Już nie ma - nawet w mojej szurskiej stronie ukejskiego rządu jest
    > napisane, że obecnie nie wiadomo, bo nie zbiera się danych. Wtedy
    > zbierano. Wychodziło że szczepionki nie zapobiegają zachorowaniu (bo
    > nawet jak ktoś był zaszczepiony, to generalnie już dawniej niż 3 miechy.

    U mnie cały czas zbierają i raportują.

    > No i było - olin, kwiatek i inny piany na gębie dostawali jak się
    > przytaczało twarde dane.

    Bo to nie są obiektywnie twarde nane :) To jest konglomerat przy nie do
    końca jasnych danych wejściowych.

    > Znaczy że szury i twarde dane są lepsze od przekonania?

    Nie, znaczy, że nawet te dane z UK mozna poddać w wątpliwość. Po co w
    ogóle oni to publikują? :) Pewnie celebryci :)

    --
    Marcin