    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS na koncie
    Date: Thu, 28 Apr 2022 23:20:16 +0200

    W dniu 28.04.2022 o 21:47, EmBuf pisze:

    >> https://www.money.pl/gospodarka/dlugi-w-zus-sie-nie-
    przedawniaja-zaklad-przypomnial-sobie-o-zobowiazania
    ch-sprzed-16-lat-6722429699365728a.html

    > Czytałem artykuł -- daje nadzieję --
    >
    > No więc właśnie: doręczono mi decyzję... ponad 11 lat temu! W międzyczasie "nic
    zupełnie" -- co osobiście sprawdziłem w papierach. Stąd właśnie moje pytania, bo
    autor artykułu jednak wyraża się nieco dwuznacznie. Niezbyt kategorycznie.

    "Można również złożyć wniosek do ZUS o wydanie decyzji ustalającej
    wysokość zadłużenia. Jeśli nie będzie się zgadzać z decyzją ZUS, może ją
    zaskarżyć do sądu powszechnego powołując się np. na spłacenie
    zadłużenia, przedawnienie itd." - dodają przedstawiciele Rzecznika MŚP.

    Z kolei dr Kalata doradza, by zacząć od sprawdzenia, czy ZUS próbował
    się skontaktować i informować o stanie zadłużenia jeszcze przed
    wszczęciem egzekucji. Jeśli nie - najlepiej napisać wniosek do ZUS o
    wydanie decyzji i zwolnienie spod egzekucji.

    A kiedy ZUS wyda już taką decyzję - odwołać się od niej podnosząc zarzut
    przedawnienia, który spowoduje, że żądanie ZUS zapłaty składek za okres
    przedawniony będzie bezskuteczne."

    Pozdrawiam
    Piotr