  • Data: 2022-04-28 21:47:16
    Temat: Re: ZUS na koncie
    Od: EmBuf <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To jakaś reklama artykułu, który można wyszukać w internecie w ciągu 3
    > sekund i który to artykuł wyjaśnia wszystkie wymienione wątpliwości?
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/dlugi-w-zus-sie-nie-
    przedawniaja-zaklad-przypomnial-sobie-o-zobowiazania
    ch-sprzed-16-lat-6722429699365728a.html

    Czytałem artykuł -- daje nadzieję -- i właśnie on zainspirował mnie do zadania
    pytania tutaj, bo jednak w artykule jest taka ciekawa uwaga:

    "Wszczęcie postępowania egzekucyjnego zawsze jest poprzedzane doręczeniem dłużnikowi
    upomnienia lub decyzji o wysokości zadłużenia, w których wskazana jest kwota
    zadłużenia oraz fundusz i okres, których zadłużenie dotyczy. [..] Jeżeli płatnik nie
    opłaci składek po otrzymaniu decyzji albo upomnienia, ZUS wszczyna postępowanie
    egzekucyjne i wystawia tytuł wykonawczy, a następnie egzekwuje środki pieniężne np.
    poprzez zajęcie rachunku bankowego, zajęcie wynagrodzenia za pracę lub zajęcie
    świadczenia."

    No więc właśnie: doręczono mi decyzję... ponad 11 lat temu! W międzyczasie "nic
    zupełnie" -- co osobiście sprawdziłem w papierach. Stąd właśnie moje pytania, bo
    autor artykułu jednak wyraża się nieco dwuznacznie. Niezbyt kategorycznie.