    From: alex<a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek na torach
    Date: 6 Jan 2004 11:28:45 GMT

    > Jeden z czlonkow mojej rodziny doznal wypadku zostając potrąconym przez
    > ekspres na torach ze skutkiem smiertelnym. Wypadek wydarzyl sie na przejsciu
    > gdzie tory sa zrownane z belkami ustawionymi na tej samej wysokosci. Od
    > strony od ktorej przechodzil nie bylo oznaczenia o zakazie przechodzenia.

    Jeżeli przejście dla pieszych nie było oznaczone prawidłowo, to winę za to ponosi
    PKP.
    Pozostaje jeszcze wykazanie, że nieprawidłowe oznaczenie przyczyniło się do wypadku.
    Mimo
    to warto wysłać wezwanie do zapłaty, a potem nawet iść do sądu. Jeżeli nawet okaże
    się, że
    Twój krewny przyczynił się do wypadku, to i tak PKP będą musiały zapłacić
    odszkodowania,
    tyle że odpowiednio zmniejszone.

    > Czy mozna dochodzic wyplaty odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej PKP???

    Można dochodzić bezpośrednio od PKP. Jeżeli PKP mają ubezpieczenie od tego typu
    odpowiedzialności, to niech sami starają się o odszkodowanie.

    Pozdrawiam,
    Alex

    -> http://usenet.pomocprawna.info